نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:34

مجارستان مخالفت پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپاست

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که اوکراین واجد شرایط عضویت در اتحادیه اروپا نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که این کشور مخالف عضویت اوکراین در اتحادیه اروپاست.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان روز دوشنبه اعلام کرد که تا زمانی که مشکل حقوق اقلیت های ملی در اوکرین حل نشود، مجارستان از ادغام این کشور در اتحادیه اروپا حمایت نخواهد کرد.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، برای پایان دادن به جنگ در اوکراین تلاش خواهد شد.

سیارتو همچنین پیش از ترک مجارستان برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پیامی در صفحه فیس بوک خود در تشریح شرایط کنونی اروپا و اوکراین نوشت: اروپا روز به روز به یک فاجعه متأسفانه به تمام معنا نزدیکتر می شود. اکنون می توان از یک فاجعه بزرگتر جلوگیری کرد و جان هزاران نفر را نجات داد، اما برای انجام این کار باید از جنگی کنونی خارج شویم.

وزیر خارجه مجارستان در عین حال یادآور شد: اینکه آیا این اتفاق در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز در لوکزامبورگ رخ خواهد داد، خوب، من (دیگر) هیچ توهمی (در این باره) ندارم.

پیش از این «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا، اعلام کرد که این کشور به اوکراین کمک خواهد کرد تا هر چه زودتر معیارهای عضویت کامل در اتحادیه اروپا را کسب کند و روند آغاز مذاکرات الحاق به اروپا را سرعت بخشد.

نخست‌وزیر ایتالیا امروز در دیدار با «دنیس شمیحال» نخست‌وزیر اوکراین در رم، گفت: بر این باوریم که آینده اوکراین با ماست و اوکراین به خانواده اروپایی ما خواهد پیوست. ما هر کاری که در توان داریم برای تسریع روند الحاق انجام خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311549

مهمترین اخبار ایران و جهان: