نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:59

اجرای طرح شهید عجمیان در ۳۰۹ مدرسه سمنان

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان سمنان گفت: ۳۰۹ مدرسه عادی دولتی استان سمنان در طرح شهید روح‌الله عجمیان ذیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر تعمیر و تجهیز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین رشیدی، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی و تضمین دسترسی به خدمات آموزش و پرورش باکیفیت برای همه به‌ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی، طرح شهید والامقام روح‌الله عجمیان با بسیج تمام نیروهای جهادی برای بهسازی، شاداب‌سازی، تعمیر و تجهیز مدارس اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه مدرسه به عنوان یکی از ارکان مهم در تعلیم و تربیت باید دارای محیطی شاداب و امکانات مناسب باشد، از ورود اطلاعات ۳۰۹ مدرسه در طرح شهید عجمیان خبر داد و اظهار کرد: از اوایل تیرماه اقدامات اجرای این طرح مهیا شده است و تا آغاز سال تحصیلی ادامه دارد.

رشیدی با برشمردن فعالیت‌های زیرپوشش این طرح بیان کرد: تعمیرات میز و نیمکت، رنگ‌آمیزی دیوار کلاس‌ها و محوطه مدرسه، مرمت جزئی در عایق‌سازی سقف‌ها، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و شاداب سازی نمازخانه‌های مدارس گوشه‌ای از فعالیت‌های این طرح است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از همکاری تمام نیروهای جهادی که در اجرای برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به‌ویژه بسیج سازندگی، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، بسیج دانشجویی، بسیج فرهنگیان که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش فارس، شهید عجمیان یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش با تأسی به سیره این شهید بزرگوار، قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشته است.

شهید عجمیان متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۳ از بسیجیان کمال‌شهر کرج بود که روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزادراه کرج- قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) این شهر با ضربات متعدد چاقوی برخی اغتشاشگران به شهادت رسید.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311749

مهمترین اخبار ایران و جهان: