نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 09:24

فریدون عباسی: انتخابات تناسبی به تشکیل مجلسی قوی‌تر کمک می‌کند

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: انتخابات تناسبی به ما کمک می‌کند تا جریانات مختلف بتوانند به تناسب رأیی که در انتخابات کسب می‌کنند، در مجلس نماینده داشته باشند و ما با این نوع از انتخابات می‌توانیم شاهد مجلسی قوی‌تر باشیم.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراها درباره انتخابات تناسبی در تهران گفت: اگر ما از منظر مشارکت در انتخابات و بهره‌گیری از این سرمایه اجتماعی به موضوع انتخابات تناسبی نگاه کنیم، این نوع از انتخابات به ما فرصت می‌دهد تا همه لیست‌ها و جریانات حاضر در انتخابات بتوانند به تناسب رایی که به دست می‌آورند در مجلس نماینده داشته باشند.

وی افزود: در انتخابات تناسبی دیگر این گونه نخواهد بود که فقط کاندیداهای یک لیست وارد مجلس شوند و ما شاهد حذف سایر لیست‌ها و جریانات و احزاب حاضر در انتخابات باشیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات تناسبی به نسبت جمعیت شرکت‌دهنده در انتخابات و رأیی که به فهرست‌های انتخاباتی داده شده، به همان نسبت داوطلبان گزینش می‌شوند و به مجلس راه پیدا می‌کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: این نوع از انتخابات باعث افزایش مشارکت عمومی در انتخابات می‌شود و ما شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

وی افزود: انتخابات تناسبی در مصوبه اخیر کمیسیون شوراها به معنای حذف گزینه‌های مستقل شرکت‌کننده در انتخابات نیست و مردم می‌توانند در کنار رای دادن به صورت لیستی، گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صورت فردی در تعرفه رای بنویسند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نوع از انتخابات کمک می‌کند تا ما مجلس بهتری داشته باشیم و با انتخابات تناسبی بتوانیم مجلس قوی‌تری را تشکیل دهیم.

مصوبه انتخابات تناسبی پس از اصلاح ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص صبح امروز در صحن مجلس دوباره تصویب و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

پایان پیام/  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312393

مهمترین اخبار ایران و جهان: