نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:01

هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ کاهش تدریجی غبارآلودی هوا

اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای استان از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پایان هفته روند افزایشی خواهد داشت.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کمینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین ۲ تا سه درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوای استان از بعد از ظهر فردا سه‌شنبه (۶ تیر) تا پایان هفته روند افزایشی خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: آسمان استان طی امروز و فردا صاف است و در ساعات بعد از ظهر گاهی افزایش ابر را انتظار داریم.

امینی با بیان اینکه کماکان باد و گردوخاک بویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پدیده غالب استان است، اضافه کرد: فعالیت کانون‌های گردوغبار داخلی در مناطق شمالی، شرقی و برخی نقاط مرکز استان منجر به افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا و کم شدن شعاع دید طی امروز و فردا می‌شود اما به تدریج طی روزهای آینده از شدت آن کاسته خواهد شد.

به گفته وی، بادرود با بیشینه دمای ۳۹ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ساعات پیش رو خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310893

مهمترین اخبار ایران و جهان: