نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 12:00

مخبر: دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش‌بنیان هستند

معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه الکامپ ضمن تاکید بر رفع مشکلات و موانع فعالان اقتصادی حوزه فناوری های نوین، دیجیتالی و اینترنتی تصریح کرد: در دولت مصوب شده تا همه دستگاه های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش بنیان شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه 8 تیرماه) با حضور دو ساعته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ بازدید کرد.

محمد مخبر در این بازدید که با همراهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، با حضور در سالن ها و غرفه های مختلف این نمایشگاه با توضیحات مسئولان مربوطه از جدیدترین دستاوردها، فن آوری ها، خدمات شرکت های دانش بنیان، ارتباطاتی و  فعالان اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از سالن های مختلف نمایشگاه الکامپ پس از شنیدن مشکلات و موانع فعالیت این شرکت ها و با تاکید بر اینکه شرکت های فعال در اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک نقش کلیدی در رفع نیازهای کشور دارند، دستورات لازم را برای رفع موانع بویژه در گرفتن سهم بازار داخلی و صدور محصولات به بازارهای بین المللی صادر کرد.

همچنین، مخبر در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال داخلی در حل مشکلات کشور، تاکید کرد: ظرف چند سال آینده ۶۰ درصد GDP اقتصاد کشورهای دنیا را اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک  تشکیل می‌دهد.

 وی ادامه داد: از مزیت های جدی و اساسی برای توسعه کشور نیروهای جوان و نخبه، خلاق، با جسارت و با اعتماد به نفس بالا در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند که عزم راسخ  دولت سیزدهم در بیشترین استفاده و حمایت و پشتیبانی از آنها است.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر رفع مشکلات و موانع فعالان اقتصادی حوزه فناوری های نوین، دیجیتالی و اینترنتی تصریح کرد: در دولت مصوب شده تا همه دستگاه های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش بنیان شوند.

مخبر با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال هرگاه در هر حوزه ای بویژه نفت، صنعت و کشاورزی بکارگیری شدند، یک میانبر برای پیشرفت بوده اند، افزود: باید با کمک وزارت ارتباطات و ساماندهی و ایجاد یک ساختار و  کانون برای فعالان این حوزه زمینه ای مهیا شود تا بتوان مرتب مشکلات آنها را رصد، پیگیری و حل کرد.

گفتنی است؛ بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از ۴ تا ۷ تیرماه با حضور شرکت های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاشده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317349

مهمترین اخبار ایران و جهان: