نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:34

«دریاچه شورابیل» در لیست آثار ملی قرار گرفت

اردبیل-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دریاچه شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور در لیست اثار ملی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب صبح دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت ثبت ملی آثار فرهنگی و تاریخی اردبیل اظهار کرد: دریاچه شورابیل با کسب آرای موافق در جلسه شورای ثبت و حریم وزارت میراث‌فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه دریاچه شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری کشور یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان اردبیل به شمار می‌رودف گفت: ثبت ملی این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی می‌تواند در روند حفظ این دریاچه و جلب توجه عمومی بر حفاظت از این اثر ملی مؤثر باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: با ثبت این اثر هرگونه دخل و تصرف در حریم اثر بدون اطلاع میراث‌فرهنگی و رعایت قوانین مربوطه ممنوع خواهد بود.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: طی سال ۱۴۰۱ پرونده ۳۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارتخانه ارسال شده است که از میان آن‌ها ۱۶ پرونده در حوزه آثار منقول قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه آثار طبیعی نیز پرونده‌های «دریاچه شورابیل»، «درخت گردوی کهن‌سال» روستای گیله‌وار، «درخت گلابی» روستای می‌خوش گرمی و «دو درخت ارسی» روستای کزج برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295105

مهمترین اخبار ایران و جهان: