نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 23:04

خدمت گذاری و پاسخگویی به مردم محور فعالیت های دستگاه قضایی است

سنندج-رئیس کل دادگستری کردستان گفت: خدمت گذاری و پاسخگویی به مردم محور فعالیت های دستگاه قضایی است و همه اقشار جامعه به خدمات این مجموعه واقف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه در سنندج، اظهار داشت: به برکت خون شهدا این مسئولیت‌ها به ما رسیده است و در کنار دنیای اخلاص شهدا صحبت از خدمات ناچیز خودمان زیبنده نیست.

وی افزود: هم مردم شریف کردستان و همه خدمت گذاران نظام اسلامی به خدمات دستگاه قضائی واقف هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر و پس از ابلاغ سند تحول دستگاه قضائی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و سند تحول در زمان آیت الله رئیسی تدوین شد و با رویکرد تحول و تعالی در زمان ریاست آیت الله اژه ای پیگیری شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار داشت: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ نسبتاً اجرا شد و برنامه پخته‌تری برای سال ۱۴۰۲ تدوین و ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: سالانه با افزایش ورودی پرونده‌های قضائی مواجه هستیم اما در سایه تلاش مجاهدانه کارکنان قضائی شاهد کاهش موجودی پرونده‌ها هستیم.

وی اعلام کرد: مجموع ورودی سالانه پرونده‌ها که در سنوات گذشته سالیانه ۱۵ رشد را داشت اکنون به ۶ درصد رسیده و این مهم ثمره مجاهدت و تلاش کارکنان دستگاه قضا در استان است.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار داشت: خدمت گذاری و پاسخگویی به مردم محور فعالیت‌های دستگاه قضائی است.

وی افزود: در خصوص اشتغال زندانیان، کاهش تعداد زندانیان و خدمات متعدد به زندانیان و خانواده آنها اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: چهار نفر از مدیران شورای قضائی استان به عنوان مدیران برتر کشوری معرفی شدند که این مهم نشان دهنده وجود نیروهای توانمند در بدنه دستگاه قضائی استان است.

وی تصریح کرد: امروز تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی از یک طرف و در صحنه بودن مردم از طرفی دیگر وظیفه ما مسئولان را از هر زمانی سنگین‌تر کرده است که باید با تلاش بیشتر و اخلاص عمل به خدمت بپردازیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302993

مهمترین اخبار ایران و جهان: