نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 16:13

رشد ۱۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرکات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد ۱۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرکات کرمانشاه از ابتدای سال جاری خبر داد.

علی اصغرعباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۱۶ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۸۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۸۸ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: مجموع کالاهای صادراتی از کرمانشاه طی سه ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۰ درصد و از حیث وزن رشد ۱۹ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان، تصریح کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از جمله کالاهای صادراتی از مرزهای این استان بوده است.

عباس زاده آمار سه ماهه واردات گمرکات استان کرمانشاه را یادآور شد و بیان کرد: در سه ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ میزان پنج میلیون و ۶۸۶ هزار و ۶۸۰ دلار کالا به وزن ۶۵۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۸ درصد و از حیث وزن ۷۸ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات و … بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308393

مهمترین اخبار ایران و جهان: