نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 14:45

رطوبت نسبی و شرجی هوا در بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تغییر جهت جریان به سمت جنوب، رطوبت نسبی و شرجی هوا افزایش می‌یابد.

طلیعه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز وزش بادهای شمال غربی ادامه دارد و احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: خلیج فارس نیز در برخی ساعات امروز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تغییر جهت جریان به سمت جنوب، رطوبت نسبی و شرجی هوا افزایش می‌یابد و فردا در سواحل جنوبی سرعت وزش باد در برخی ساعات افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا جنوب غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، روی دریا در فراساحل و مناطق جنوبی استان در برخی ساعات امروز ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت. فردا در مناطق جنوبی، جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتی‌متر و در فراساحل و مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308093

مهمترین اخبار ایران و جهان: