نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 19:19

اجرای طرح محله اسلامی در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین

فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران گفت: اجرای طرح محله اسلامی در محلات کم برخوردار، حاشیه نشین و دارای آسیب‌های اجتماعی اجرا خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ روز دوشنبه در همایش و کارگاه تخصصی محلات اسلامی در استان ایلام،گفت: اجرای طرح محله اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محلات کم برخوردار و دارای آسیب‌های اجتماعی اجرا خواهدشد.

وی افزود: هم اکنون در تهران از یک هزار و ۱۰۰ محله برای ۷۰۰ محله برنامه محله اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص)تهران بزرگ ادامه داد: طرح محله اسلامی از سال ۹۶ شکل گرفت و اکنون به عنوان یک طرح جامع ملی با مشارکت سازمان بسیج و همکاری همه دستگاه ها و ادارات و بر مبنای مردم محوری محلات ادامه دارد.

سرهنگ حسن زاده با اشاره به اینکه، در طرح محلات اسلامی، افراد در خصوص موضوعات مختلف محله خود نقش آفرینی، تشریک مساعی و اثرگذاری خواهند داشت، یادآور شد: در قالب این طرح مشکلات، آسیب ها، ناهنجاری ها و خواسته های مردم محله توسط خود اهالی منطقه احصا و در جهت رفع آن توسط خود مردم یا مطالبه گری از مسئولان ارائه راه حل می شود.

 فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این همایش گفت: ۳۱۳ محله در استان ایلام جهت اجرای طرح محله اسلامی شناسایی شده است.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اظهار کرد: بخشی از این محلات فعال و پای کار هستند و برخی دیگر نیز باید فعال شوند.

دبیر همایش محلات اسلامی در سپاه امیرالمومنین(ع) استان نیز در این رابطه گفت: قرار است این همایش بعد از فراخوان مقالات و ارائه پژوهش‌های کاربردی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در استان اجرا شود.

سرهنگ اسدی دبیر همایش محلات اسلامی در سپاه امیرالمومنین(ع) استان افزود: دستیابی به محله‌ای سالم و با نشاط، با رویکرد سبک ایرانی اسلامی و اشتغال پایدار از اهداف این طرح است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1347793

مهمترین اخبار ایران و جهان: