نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:34

ساخت راه در مناطق محروم آذربایجان‌شرقی توسط خیران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: خیران راه سازی پارسال بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت راه های مناطق محروم کمک‌ کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اروجعلی علیزاده صبح امروز  با بیان اینکه پنج طرح برای اصلاح نقاط حادثه خیز محور بناب، مراغه و هشترود اجرا می‌شود، اظهار کرد: از این طرح‌ها یک طرح در جاده بناب – مراغه و چهار مورد نیز در جاده مراغه - هشترود اجرا می‌شود و برای اصلاح این نقاط از اعتبارات دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور ۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: این محور از شریان‌های اصلی تردد خودروهای استان‌های شمال غرب و شهرستان‌های جنوب استان آذربایجان شرقی به مرکز کشور است.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای  استان، طرح بهسازی آسفالت محور بناب – مراغه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از ۲ هفته پیش آغاز شده است.

علیزاده ادامه داد: تعریض پل مسیر جاده مراغه ـ هشترود در سه راهی تازه کند به طول یک کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود و پل زیرگذر سه راهی داش آتان و تقاطع کهجوق با صرف اعتبار ۴۶ میلیارد تومان در حال اجرا است که همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از اول سال تا کنون ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و روند ساخت و آسفالت راه های روستایی در حال پیگیری است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۸ گروه در حال آسفالت ریزی در طول محورهای مواصلاتی استان هستند.

علیزاده از اصلاح ۲۰ نقطه حادثه خیز در جاده های استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۵۰ درصد این نقاط تا هفته دولت امسال اصلاح و به بهره برداری می رسد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی افزود: خیران راه سازی پارسال بیش از ۷۰ میلیارد تومان  برای ساخت راه های مناطق محروم کمک‌ کرده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348505

مهمترین اخبار ایران و جهان: