نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:32

تربیت خبرنگار حرفه‌ای در کانون تخصصی خبر استان تهران

مسئول کانون تخصصی رضوی خبر و فضای مجازی استان تهران گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه خبرنگاری برای پیشرفت خبرنگاران لازم و ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، احمد زمردی؛ مسئول کانون تخصصی رضوی خبر و فضای مجازی استان تهران با بیان این که به‌زودی کارگاه‌های آموزشی برای خادمیار علاقه‌مند به خبرنگاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعث می‌شد تا خبرنگاران با آشنایی هر چه بیشتر نسبت به حوزه کار خود، مسائل را بهتر ارزیابی کرده و با نگاهی نو، حقیقت اخبار را در جامعه منتشر کنند.

وی با اشاره به لزوم داشتن ذهن خلاق در خبرنگاران ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت در این حرفه داشتن ذهن خلاق، ذوق و استعداد ذاتی لازم است اما  یادگیری فنون این رشته نیز باید مد نظر علاقمندان به این رشته قرار بگیرد.

زمردی تأکید کرد: با توجه به ضرورت تربیت  خبرنگاران کارآزموده در کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، کارگاه‌های آموزشی خبرنویسی برای خادمیاران علاقمند به این حوزه در استان تهران برگزار می‌شود  و برگزاری این کارگاه‌ها برای ارتقای سطح خبرنگاری حرفه‌ای نقش بسیار مهمی دارد.

مسئول کانون تخصصی رضوی خبر و فضای مجازی استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای غلبه بر انتشار شایعات در فضای گسترده خبری و مجازی گفت: بر همین اساس کسب تخصص لازم و کارآمد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در عرصه خبر برای خادمیاران ضروری است.

زمردی در خصوص تداوم برگزاری این کارگاه‌ها خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی انواع تکنیک‌های مصاحبه، اصول گزارش و خبرنویسی، شیوه نگارش فارسی در خبرنویسی و دیگر نکاتی که در حرفه خبرنگاری به آن نیاز است، توسط اساتید خادمیار به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1290849

مهمترین اخبار ایران و جهان: