نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:05

فضای مثبت حاکم بر مذاکرات یمنی-یمنی

دولت مورد حمایت عربستان در یمن از فضای مثبت حاکم بر مذاکرات با انصارالله یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، دولت مورد حمایت عربستان در یمن اعلام کرد که رایزنی ها با انصار الله درخصوص تبادل اسرا در امان اردن پایان یافته و دور جدید مذاکرات پس از عید قربان آغاز خواهد شد.

ماجد فضائل، عضو هیئت مذاکره کننده دولت یمن گفت که این دور از مذاکرات در فضایی مثبت و پس از موافقت انصار الله با تبادل محمد قحطان طی عملیات آتی تبادل اسرا به پایان رسید.

وی توضیح داد که در این دور از مذاکرات، پیشنهادهایی برای انتقال به سران با هدف موافقت مطرح شد تا در صورت موافقت پس از عید قربان و در دور جدید بر سر جزئیات آن توافق شود.

این در حالی است که پیش از این، عبدالقادر مرتضی، رئیس کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن (انصارالله) در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار داشت: در این دور از گفت‌وگوها، پیشنهادات مختلفی درباره گسترش دایره مبادله اسیران میان طرف‌های درگیر در یمن بررسی شد.

وی افزود: این دور از گفت‌وگوها بدون دستیابی به نتیجه مشخصی پایان یافت ولی دو طرف توافق کردند که دور بعدی گفت‌وگوها برای مبادله اسیران، پس از عید قربان برگزار شود.

مذاکرات بین دولت نجات ملی یمن (انصارالله) با دولت وابسته به ائتلاف سعودی از روز جمعه در «امان» پایتخت اردن آغاز شده بود. سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز ناظر بر این مذاکرات بودند. هدف از این مذاکرات، فراهم کردن مقدمات تبادل اسرا در آینده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295893

مهمترین اخبار ایران و جهان: