نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 15:26

افزایش ۲ برابری بهره برداری از واحدهای گلخانه‌ای در اردبیل

اردبیل-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به بهره‌برداری از ۲۳ هکتار واحدهای گلخانه‌ای گفت: بهره‌برداری از این واحد ها در استان نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کسب رتبه نخست شهرک‌های گلخانه‌ای اردبیل در بین استان‌ها اظهار کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری در سطح ۲۳ هکتار واحدهای گلخانه‌ای به بهره برداری رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با تخصیص تسهیلات بانکی این سطح تا پایان سال جاری به ۱۳۰ هکتار خواهد رسید، خاطرنشان کرد: تا کنون از ۲۳ هکتار واحد گلخانه‌ای احداثی جدید در حدود ۲ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و گل رز تولید و به بازارهای هدف داخلی به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وجود ۱۰ شهرکت گلخانه‌ای و دامپروری در شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بیان کرد: این شهرک‌ها دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار گلخانه به تعداد ۷ واحد و ۳ شهرک دامپروری در سطح ۶۰ هکتار است که میزان سطح مفید گلخانه‌ای در اردبیل را می‌توان یک هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه از این سطح ۶۰۰ هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده و بقیه اراضی آماده واگذاری است، افزود: در ۳ ماهه اول سال بالای ۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی تولید شده است.

وی به مشکلات و چالش‌های پیش رو در شهرک گلخانه‌ای دشت مغان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی در شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان بحث تکمیل و گازرسانی به فازهای بعدی مجتمع بوده که با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده است و به زودی با پیگیری‌های لازم این مشکل نیز حل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه با اشاره به مزایای کشت گلخانه‌ای افزود: بهره‌وری و مدیریت مصرف آب در این واحدها در سطح بسیار بالایی بوده و افزایش تولید در واحد سطح گلخانه‌ای نسبت به فضای باز قابل چشمگیر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295805

مهمترین اخبار ایران و جهان: