نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:43

محرومیت‌زدایی از 12 محله استان سمنان در دستور کار قرار گرفت

استاندار سمنان گفت: با همت ستاد اجرایی فرامین حضرت امام (ره)، اقدامات محرومیت‌زدایی در ۱۲ محله هشت شهرستان این استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در همایش حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله با حضور جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محلات کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید گران‌قدر والامقام استان سمنان اظهار کرد: در حاشیه شهر سمنان، نگرانی‌هایی در مورد حاشیه‌نشینی وجود دارد که‌ تاکنون در دولت سیزدهم در راستای رفع دغدغه‌های موجود اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

استاندار سمنان گفت: توجه به امر ثروت‌سازی و ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها، مانع ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۰ محله در کشور بر اساس تأکید مقام معظم رهبری از محرومیت رهایی پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: در استان سمنان نیز با همت ستاد اجرایی فرامین حضرت امام (ره)، ۱۲ محله در هشت شهرستان شناسایی شده است و اقدامات محرومیت‌زدایی در این محلات در دستور کار قرار گرفت.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: نیازهای محلات شناسایی، احصا و اولویت‌بندی شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه دستگاه‌های اجرایی، رسیدگی و برطرف می‌شود.

هاشمی عنوان کرد: تاکنون به ۳۲۰ روستای استان سمنان در راستای رسیدگی به امور مردم، سفر انجام و کاروان خدمت و دیدار چهره به چهره برگزار شده است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به معنای واقعی در شهرهای استان سمنان از حاشیه‌نشینی جلوگیری کنیم، باید به صورت ویژه به روستاها توجه شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه تمامی امکانات این استان برای جلوگیری و از بین بردن حاشیه‌نشینی در شهرها بسیج شده است، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی، ایجاد ثروت و ارتقای شاخصه‌های اقتصادی در روستاها مانع از مهاجرت جوانان به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی می‌شود و طبیعتاً بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز به وجود نمی‌آید.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295349

مهمترین اخبار ایران و جهان: