نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 18:33

اصلاح و بهسازی شبکه آبرسانی خلخال با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی

خلخال- وزیر کشور گفت: پروژه اصلاح و بهسازی شبکه آبرسانی شهر خلخال با اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر دوشنبه در دومین روز سفر خود به استان اردبیل، در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال اظهار کرد: طرح توسعه شهرستان خلخال و شهرهای آن در دستور کار وزارت کشور قرار دارد که با بررسی‌های کارشناسی در مرکز، توسعه خلخال را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه ایده آل خلخال باید تهیه و تدوین شود، تصریح کرد: استان اردبیل و شهرستان‌های آن جز مناطق بی نظیر و بکر در حوزه گردشگری، تولیدی و اقتصادی است که باید با در نظر گرفتن تمام این ظرفیت‌ها، در راستای توسعه آن گام برداشت.

وزیر کشور گردشگری، کشاورزی و صنعت را سه مؤلفه مهم توسعه استان اردبیل اعلام کرد و گفت: از شمال تا جنوب این استان داری ظرفیت‌ها و معادن غنی تولید ثروت است به طوری که در حال حاضر در خلخال وجود مکان‌های متعدد گردشگری، توسعه صنعت و وجود معادن غنی این استان را به یک استان ثروتمند و در حال توسعه تبدیل کرده است.

وحیدی با بیان اینکه با منابع محدود دولتی نمی‌توان نیازهای توسعه‌ای را به ویژه در حوزه صنعت و گردشگری برآورده کرد، افزود: شهرداری‌ها باید در ایجاد و تولید درآمد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تلاش کنند تا زمینه توسعه صنعت گردشگری فراهم آید.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ خاطرنشان کرد: همین امر زمینه و بستر بسیار مهمی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است که می‌تواند نقطه به نقطه این استان را جهانی و بین المللی کند.

وحیدی توسعه محورهای مواصلاتی خلخال و اتصال آن به مرکز استان را یادآور شد و اضافه کرد: با اخذ ردیف اعتباری ماده ۲۳ برای احداث تونل در جاده خلخال به اسالم اقدامات گسترده‌ای انجام شده که با اجرای آن زمینه بهره مندی مردم از یک جاده ایمن و راه دسترسی مناسب فراهم می‌شود.

وی از آسفالت ۱۲ کیلومتر از مسیر جاده گردشگری خلخال – ماسوله در محدوده استان گیلان خبر داد و بیان کرد: با واگذاری عملیات اجرایی آسفالت این ۱۲ کیلومتر به استان، پروژه نیمه کاره توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تکمیل و برای تردد در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

وزیر کشور از اصلاح و بهسازی شبکه آبرسانی شهر خلخال با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال توسط استانداری، ۳۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز توسط شهرداری خلخال تأمین می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296305

مهمترین اخبار ایران و جهان: