نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 13:03

تخریب ۴ ویلا و ساختمان غیر مجاز در اراضی کشاورزی سلسله

الشتر- فرمانده یگان حفاظت اراضی جهاد کشاورزی لرستان از تخریب چهار ویلا و ساختمان غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سلسله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مسلم مویدی در بازدید از سازه‌های تخریب شده شهرستان سلسله، اظهار داشت: برخورد با سازه‌های غیر مجاز تشدید شده و با متخلفین که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برخورد می‌شود.

وی گفت: حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و باغی از وظایف اصلی یگان حفاظت امور اراضی بوده که به صورت شبانه روزی از این منابع خدادادی محافظت می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اراضی جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: در راستای احکام قضائی و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی طی شش ماهه گذشته در شهرستان سلسله ۱۶ مورد سازه‌های غیر مجاز شامل چهار مورد ویلا و ساختمان، یک مورد اتاقک نگهبانی، هشت مورد دیوار کشی، فنس کشی و پی کنی و سه مورد سازه‌های چند منظوره با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، مدیر و پرسنل یگان حفاظت امور اراضی شهرستان سلسله و عوامل مرتبط تخریب و میزان هزار و ۹۲۶ متر مربع اراضی زراعی و باغی آزاد شده است.

سرهنگ مسلم مویدی، افزود: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی جرم محسوب می‌شود و از کشاورزان درخواست می‌شود قبل از انجام هرگونه اقدام در اراضی زراعی و باغی اعم از خرید و فروش، تفکیک، دیوار و فنس‌کشی، احداث بنا و به طور کلی هرگونه تغییر کاربری به مدیریت و مراکز و امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی و یا تماس با شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288405

مهمترین اخبار ایران و جهان: