نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:02

حل مشکلات بندر امام نیازمند انسجام همه مسئولان است

بندر امام- امام جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: حل مسائل و مشکلات بندر امام خمینی نیازمند عزم راسخ، همدلی و انسجام همه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام اظهار کرد: حل مشکلات و مسائل بندر امام خمینی (ره) عزم راسخ، همدلی و انسجام همه مسئولان را می‌طلبد چرا که فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار سریع می‌گذرد و باید قدر این فرصت را دانست و با تمام وجود و به صورت جهادی و انقلابی پای مشکلات مردم باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار مردم از مسئولان این است که با همدلی، انسجام و صداقت در پی حل مشکلات آنان باشند. مردم هم اگر صداقت و تلاش‌های مسئولان را ببینند حتماً اعتماد پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبادی با تبریک فرا رسیدن اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و روز «ازدواج» گفت: به همه خانواده‌ها توصیه می‌کنم شروط سنگینی را برای ازدواج جوانان نگذارند چرا که خیلی از این شرایط سنگین واقعاً برای جوانی که در ابتدای ساخت زندگی مشترک قرار دارد، سخت است و مانع ازدواج آنان می‌شود.

وی تصریح کرد: ما باید تشریفات و کارهای بی‌خاصیت ابتدای زندگی مشترک را که فقط هزینه‌های سنگینی بر دوش این زوج جوان می‌گذارد، حذف کنیم. امروز موضوع جمعیت در کشور ما یک موضوع بسیار مهم و تأثیرگذار است و اگر امروز به فکر جوانی جمعیت نباشیم در آینده‌ای نزدیک کشور با چالش جدی مواجه خواهد شد.

امام جمعه بندر امام یادآور شد: فعالان فرهنگی، رسانه‌ها و مؤسسات خیریه باید ازدواج آسان را به یک گفتمان تبدیل کنند. اگر موضوع ازدواج جوانان حل شود بسیاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌های اجتماعی برطرف می‌شود. مسئولان هم تسهیلات ازدواج را بیشتر و آسان‌تر کرده و در این امر اهتمام جدی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288649

مهمترین اخبار ایران و جهان: