نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 10:10

۲۰ درصد کدرشته محل های کم متقاضی کارشناسی تعیین تکلیف می شوند

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به ساماندهی رشته های دانشگاهی اعلام کرد: در فاز اول ۲۰ درصد کدرشته محل های مقطع کارشناسی که متقاضی و شغل برای آنها کم است را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

محمد مهدی دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازنگری رشته های دانشگاهی با توجه به آمایش آموزش عالی گفت: ساماندهی آموزش عالی از زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی سند آمایش آموزش عالی را مصوب کرد، شروع شده و فعالیت هایی درباره ساماندهی آموزش عالی در دو مرحله انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تناسب فارغ التحصیلان دانشگاهی با میزان اشتغال آنها در جامعه، مهمترین اولویت ما ساماندهی رشته های دانشگاهی است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی خاطرنشان کرد: در فاز اول ۲۰ درصد کد رشته محل هایی که متقاضی و شغل برای آنها کم است را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ۲۱ هزار کد رشته محل و در مقطع کارشناسی ارشد ۳۱ هزار کد رشته محل داریم که مرحله به مرحله ساماندهی خواهند شد.

به گزارش مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم پیش از این از آغاز آمایش اشتغال برای کدرشته های مختلف در مقاطع کاردانی و کارشناسی خبر داده و گفته بود: تعدادی از کدرشته هایی که شغل ندارند، امسال محدود شده اند. البته حذف نشده اند چون ممکن است در جای دیگری این کدرشته ها بکارگرفته شوند، اما امسال پذیرش دانشجو نخواهند داشت.

وی عنوان کرده بود: اگر لازم شد و صنعت و جامعه نیاز خود را به آن کدرشته محل اعلام کرد پذیرش دوباره برقرار می‌شود. پذیرش در کدرشته محل‌های بدون شغل محدود می‌شود و منظور یک کدرشته در یک دانشگاه است و منظور یک رشته به طور کلی نیست.

عموعابدینی یادآورشده بود: این تغییرات به منظور بهره وری بهتر رشته‌های تحصیلی انجام شده تا داوطلبان بتوانند رشته‌هایی را انتخاب کنند که در فضای اشتغال قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288105

مهمترین اخبار ایران و جهان: