نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 09:05

آموزش پناه گیری حین زلزله در ۳۰۰ مدرسه گلستان برگزار شد

گرگان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: آموزش پناه گیری هنگام وقوع زلزله در ۳۰۰ مدرسه گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی، شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پنجم دی ماه یادآور حادثه تلخ زلزله بم و از دست دادن شمار زیادی از هموطنان ما است و بعد از این تاریخ دستگاه‌های امداد و نجات در کشور همت خود را افزایش دادند تا آسیب‌های وارده به مردم در حوادث را به حداقل برسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: یکی از اقدامات اساسی در موقع وقوع زلزله آموزش‌های لازم در خصوص پناه گیری به خصوص در مدارس کشور است.

وی گفت: مربیان متخصص هلال احمر امسال در بیش از ۳۰۰ مدرسه هدف، آموزش لازم را ارائه کرده و در مانور هلال احمر که در آذرماه در مدارس برگزار شد دانش آموزان به خوبی توانستند اقدامات لازم را انجام دهند.

غریب آبادی افزود: امدادگران هلال احمر هم آموزش‌های تخصصی در زمان زلزله را به خوبی فرا گرفته‌اند و آمادگی کامل دارند تا در زمان وقوع زلزله احتمالی امدادرسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: انبارهای پشتیبانی با اقلام مورد نیاز امدادی در وقوع زلزله تکمیل است و در صورت وقوع بحران احتمالی هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: نیروهای امدادی هلال احمر هر هفته پنجشنبه‌ها، برنامه‌های توان افزایی و مانور در ادارات را برگزار می‌کنند تا در بالاترین سطح آمادگی باشند.

غریب آبادی بیان کرد: مانور لحظه صفر ویژه نیروهای امدادی در گلستان برگزار می‌شود تا آمادگی واقعی آنها در زمان وقوع زلزله سنجیده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: آموزش‌های لازم در زمان وقوع زلزله در کل مدارس در نظر گرفته شده و به ترتیب در سطح همه مدارس استان انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 934793

مهمترین اخبار ایران و جهان: