نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 16:53

تدوین برنامه جامع مقابله با سیلاب در گیلان/ ۵۰ رودخانه سیل‌زا در استان وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وجود برنامه جامع برای مقابله با سیلاب در استان گیلان گفت: بر اساس آمار در استان گیلان ۵۰ رودخانه سیلابی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین حوادث طبیعی ایجاد شده در استان گیلان مربوط به زلزله، سیل، رانش، برف، خشکسالی و حریق است، اظهار کرد: طبق قانون و بعد از سال ۹۸ تمامی مخاطرات باید بر اساس قانون مدیریت بحران اجرایی و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با تأکید بر لزوم حضور برنامه محور دستگاه‌های اجرایی در هتگام مواجه با بحران گفت: با تلاش‌های صورت  گرفته ۶ برنامه در راستای برای مقابله بحران برنامه مصوب شده و یک برنامه درحوزه پیشگیرانه در حال تنظیم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وجود ۵۲ گسل زلزله خیز در استان گیلان افزود: برگزاری مانور سطح آمادگی استان و دستگاه‌های اجرایی را محک زده و مردم را برای مقابله با بحران آموزش می‌دهد ولی تا زمانی که برنامه مدونی در سه بخش اجرایی نشودهیچ مشکلی برطرف نمی‌شود.

مرادی با ابراز نگرانی از بافت فرسوده در برخی از نقاط گیلان بیان کرد: فرسوده بودن و همچنین ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از محدوده از جمله موارد خطرساز در هنگام زلزله است لذا افرادی که در بافت‌های فرسوده شهری سکونت دارند می‌توانند با دریافت تسهیلات به مقاوم‌سازی منازل خود کمک کنند.

وی با اشاره به وجود برنامه جامع برای مقابله با سیلاب در استان گیلان تصریح کرد: براساس آمار در استان گیلان ۵۰ رودخانه  سیلابی وجود دارد که در همین خصوص برنامه جامعی به فرمانداران در خصوص لایروبی و کنترل این رودخانه‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت رودخانه‌های سیل‌زا در استان گیلان گفت: در هنگام بارش شدید باران احتمال آسیب رسیدن به بافت مسکونی وجود دارد که لذا در هنگام بارش‌های سنگین این رودخانه‌ها مدیریت می‌شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 936305

مهمترین اخبار ایران و جهان: