نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 11:45

عزاداری ایام فاطمیه در ۱۵۰۰ نقطه استان همدان

همدان_مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ۱۵۰۰ نقطه تبلیغی جهت برگزاری مراسمات عزاداری ایام فاطمیه در استان همدان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به رویکرد متفاوت ایام فاطمیه در سال ۱۴۰۱ ستاد عملیات فاطمیه مردمی در استان همدان با محوریت بانوان تشکیل شده است.

وی با بیان این مطلب که محوریت و مدیریت کار در ایام فاطمیه همه در دست بانوان خواهد بود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن تلاش دارد ظرفیت بانوان را به کار گیرد این ایام بهترین فرصت برای امتداد نهضت فاطمی با حضور مؤثر بانوان و مادران در صحنه‌های اجتماعی خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: حضور بانوان در صحنه‌های اجتماعی، فضای جامعه، ایفای تکلیف و نقش این قشر سبب تبیین رسالت زهرا گونه این قشر خواهد شد.

حجت الاسلام نظیری در ادامه با بیان اینکه مراسمات عزاداری ایام فاطمیه در مساجد، حسینیه‌ها، هیأت، تکایا و مراکز دینی و فرهنگی برگزار خواهد شد افزود: ۷۵۰ مبلغ به سراسر استان همدان اعزام خواهد شد.

وی از برنامه محوری در استان همدان نام برد و تشریح کرد: یک برنامه محوری با عنوان خانه مادری در استان همدان انجام خواهد شد و این خانه فرصتی برای ایجاد انس و الفت ذیل خیمه بانوان انقلابی که جمع خواهند شد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از اهداف اصلی تشکیل خانه مادری می‌توان به همبستگی و انسجام اجتماعی اشاره کرد و برنامه های خانه‌های مادری شامل روضه خوانی، مراسم‌های مذهبی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهاد تبیین خانه مادری در ۵ شهرستان است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه از دیگر برنامه‌های خانه مادی نام برد و خاطرنشان کرد: تبیین سیره حضرت زهرا با رویکرد از شهر تا روستا در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان، نهاوند، بهار و کبودر آهنگ در محافل جلسات خانگی و مساجد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: برگزاری پویش دختران فاطمی ویژه دختران ۳ الی ۱۲ سال، تشکیل ستاد فاطمیه (س) در تمام شهرستان‌ها، آغاز ستاد عملیات فاطمیه در استان با نشست ستاد نهضت بانوان استان با دبیران و رؤسا و اعضا با حضور مدیرکل بانوان تبلیغات اسلامی کشور در تاریخ ۱۷ آذرماه و اهدای پرچم ستاد فاطمیه به هریک از مسئولین ستاد نهضت شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: برنامه‌های خانه مادری در ایام فاطمیه شروع و بعد از این ایام ادامه خواهد داشت و تبدیل به یک حرکت مؤثر در فضای استان همدان و کشور خواهد شد.

حجت الاسلام نظیری در ادامه از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه که شامل غرفه گفتگو، نمایشگاه، اجرای نمایش، سرود، اجتماع دختران حاج قاسم، اجتماع به عشق مادرم ویژه نوجوانان، ماشین نویسی، جشنواره مد و لباس، ایستگاه صلواتی، دسته‌های عزاداری سالروز شهادت در مرکز استان و شهرستان‌ها و شهرهای تابعه و روستاها و برگزاری اجتماعات در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) نام برد.

این مقام مسئول از تشییع شهیدان گمنام در ۳ شهرستان همدان، ملایر و رزن در سالروز شهادت بانو فاطمه زهرا خبر داد و یادآور شد: در تمام شهرستان‌های استان مراسم استقبال صورت خواهد گرفت اما این شهدا در همدان، محله خضر و اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان دفن خواهند شد و در شب شهادت در ۲۵ مسجد شهر همدان مراسم ویژه شهدا برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در پایان گفت: محافل قرآنی ایام فاطمیه شامل شبی با قرآن، محفل انس با قرآن، تلاوت قرآن، جز خوانی و تفسیر قرآن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 935349

مهمترین اخبار ایران و جهان: