نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 20:57

نقاط حادثه خیز شهرهای استان سمنان اصلاح خواهند شد

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: یکی از مصوبات شورای ترافیک استان رفع تمام نقاط حادثه خیز مصوب درون شهری، به همت شهرداری‌ها است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط جاده‌ها و معابر شهری و تلاش‌های صورت گرفته در راستای کاهش تصادفات به خصوص در فصول سرد و بارشی سال، توضیح داد: در آخرین نشست شورای ترافیک استان سمنان مصوب شده که شهرداری‌ها برای معابر درون شهری استان سمنان تا پایان سال تمام نقاط حادثه خیز مصوب را رفع کنند.

وی با بیان اینکه شورای راهبری تصادفات که در واقع تلفیقی از کمیسیون ایمنی جاده‌ها برای معابر برون شهری و شورای ترافیک برای معابر درون شهری است در استان سمنان تشکیل و جلسات آن نیز برگزار می‌شود، افزود: شورای راهبری تصادفات مصوباتی دارد که لازم‌الاجرا است تا بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه برای جاده‌های برون شهری مصوباتی داریم از جمله اینکه ۴۰ دهیاری استان که در مسیر جاده تهران- مشهد هستند موظف هستند با محوریت دفتر روستایی استانداری و ادارات راهداری شهرستان‌ها، تابلوهای گردشگری را در کنار ورودی روستاها نصب کنند برای اینکه بتوانیم شاهد هدایت مسافران به سمت جاذبه‌های گردشگری روستاهای استان باشیم.

حمیدی با بیان اینکه این تصمیم برای آن گرفته شده که مسافران بتوانند در این امکان گردشگری خستگی گرفته و شاهد کاهش تصادفات باشیم، بیان کرد: از سوی دیگر این طرح توسعه گردشگری و همچنین ورود مسافر به روستاها و اشتغال را نیز دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه خط کشی جاده‌های استان سمنان در مسیرهای اصلی، هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط برای ایمنی تردد در مسیر جاده‌های اصلی و ارتقای ایمنی راه‌ها، از دیگر اقداماتی است که در استان صورت گرفته است، گفت: تمام تلاش ما کاهش تصادفات جاده‌ای است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 931449

مهمترین اخبار ایران و جهان: