نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 17:46

شیلی در «رام‌الله» سفارت تأسیس می کند

رئیس جمهور شیلی اعلام کرد که به دنبال بالا بردن سطح نمایندگی کشورش در اراضی فلسطین و تأسیس سفارت در آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «گابریل بوریچ» رئیس جمهور شیلی اعلام کرد که به دنبال بالا بردن سطح نمایندگی در اراضی فلسطین و تأسیس سفارت در آن است.

بوریچ طی اظهاراتی در حضور اتباع فلسطینی مقیم سانتیاگو، گفت: یکی از تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت متبوع من که تا کنون آن را علنی نکرده بودیم و هم اکنون می‌خواهم اعلام کنم، آن است که ما سطح دفتر نمایندگی سیاسی رسمی خود در فلسطین را از کاردار در حال حاضر به سفارت ارتقا خواهیم داد و به زودی سفارتخانه خود را خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: فلسطینیان ملتی هستند که وجود دارند و مقاومت می‌کنند و دارای تاریخ هستند.

گفتنی است، شیلی هم اکنون در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری دارای دفتر نمایندگی سیاسی است که در آوریل ۱۹۹۸ افتتاح شد و فلسطین نیز در سانتیاگو پایتخت شیلی دارای سفارت خانه است.

شیلی در سال ۲۰۱۱ فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت و پس از آن پیوستنش را به یونسکو مورد تأیید قرار داد.

از زمان مهاجرت فلسطینیان به شیلی در قرن بیستم میان مردم این دو کشور روابط مستحکمی برقرار شده است. هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار فلسطینی در این کشور زندگی می‌کنند و بزرگترین اقلیت عربی خارج از خاورمیانه را تشکیل داده‌اند.

قابل ذکر است که فلسطینیان تا کنون بارها در شیلی در اعتراض به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926949

مهمترین اخبار ایران و جهان: