نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 09:44

اردبیل در پرداخت و فرهنگ‌سازی زکات جز استان‌های پیشرو است

اردبیل- مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: استان اردبیل به رغم شرایط خشکسالی در پرداخت و فرهنگسازی فریضه زکات جز استان‌های پیشرو و ممتاز است.

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری در حاشیه برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جریان‌سازی خوبی در انجام فریضه واجب الهی‌، زکات انجام شده و با برگزاری جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی سعی داریم تا این فریضه را با همراهی مبلغان، مروجان و نقش‌آفرینان در این حوزه توسعه داده و تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در ۸ ماه امسال بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شده که شورای مرکزی استان‌ها در رصد و جمع‌آوری زکات کشاورزان، زارعان و گروه‌های مختلف پیش‌قدم بودند.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور فعالیت مناسب شورای زکات شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها را در جمع‌آوری زکات یادآور شد و گفت: عمده هزینه‌کرد منابع حاصل از زکات در بخش تأمین معیشت و رفع فقر و محرومیت‌ها است و در کنار آن اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در قالب این طرح پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام مهری افزود: همکاران ما تلاش می‌کنند تا به محض جمع‌آوری زکات به سرعت مبالغ جمع‌آوری شده را در همان روستاها، شهرها و استان‌ها هزینه کرده و وضعیت رضایت‌بخشی را در تأمین معیشت مردم و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه، بخشی از زکات جمع‌آوری شده صرف ساخت مسکن برای فقرا، هزینه درمان، تحصیل و… می‌شود تا بر اساس مبانی شرعی بتوانیم هزینه‌کرد زکات را شاهد باشیم.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور اضافه کرد: بسیاری از استان‌های کشور به دلیل شرایط خشکسالی و وضعیت اقلیمی با محدودیت پرداخت زکات روبه‌رو هستند ولی استان اردبیل همواره در پرداخت و فرهنگ‌سازی امر زکات جز استان‌های پیشرو و ممتاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925905

مهمترین اخبار ایران و جهان: