نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 12:33

رشد ۱۰۰ درصدی برگزاری روضه‌های خانگی در گیلان

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان تاکنون قریب به چهار هزار خانه در گیلان برای برگزاری روضه خانگی در ایام فاطمیه امسال اعلام آمادگی کردند که این تعداد نسبت به ماه صفر رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت ایام فاطمیه در سالن علامه مصباح یزدی سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان اظهار کرد: گذر زمان از اسوه بودن حضرت فاطمه (س) نگاشته ایشان چه در حوزه سبک زندگی فردی و چه در سبک زندگی اجتماعی الگوی کاملی است که هیچگاه کهنه نخواهد شد.

وی با اشاره به قناعت حضرت فاطمه (س) در حوزه زندگی فردی گفت: فضائل اخلاقی حضرت برای هر انسان منصفی می‌تواند الگو قرار بگیرد و در حوزه زندگی اجتماعی باز هم ایثارگری حضرت، تعاون بر نیکی و بِر، یاوری امام به حق و ایستادگی و مقاومت ایشان مقابل مستکبرین و اعتراض زیبایشان مقابل انحراف اجتماعی از او شخصیتی ابدی و ماندگار ساخته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه بشر هرچقدر باتجربه‌تر در سیر زندگی انسانی باشد، نیازمندی‌‌اش به چنین الگوهایی بیشتر می‌شود، افزود: مشی و سیره و قیام فاطمی برای بشر عدالتخواه، حق‌جو و کمال‌خواه، طراوت و تازگی و ضرورت بیشتر می‌یابد.

مهدوی بزرگداشت فاطمیه را بزرگداشت خوبی‌ها و تعظیم شعائر الهی برشمرد و بیان کرد: با الگوگیری از قیام فاطمی بشر در عصر جدید می‌تواند به قله‌های شرافت، انسانیت و معمویت، توأم با مجاهدت و استقامت نائل شود.

وی یکی از مهمترین وجوهِ الگویی حضرت فاطمه (س) را استقامت او مقابل مستکبران زمانه و منحرفین فکری، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: ایشان نمونه اعلای یک انسانِ خداباورِ مبارز و فعال اجتماعی هستند و اگر بخواهیم برای زن امروز نسخه نجات بخش و کمال آفرین ارائه دهیم کافیست به سیره حضرت فاطمه (س) توجه داشته باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) تنها الگویی برای زنان جامعه نیست، افزود: حضرت نمونه الگوی انسانیت است که همه مردان و زنان باید برای زندگی فردی و اجتماعی خود به ایشان تأسی بجویند.

مهدوی با اشاره به برگزاری مراسمات توسل به حضرت فاطمه (س) در ایام فاطمیه بیان کرد: صبح سه شنبه مراسم ویژه‌ای به همراه تشییع شهدای گمنام که فرزندان نامی حضرت هستند که نام خویش را در گمنامی یافتند ساعت هشت صبح از میدان معراج شهدا تا میدان شهدای ذهاب انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در شب شهادت حضرت زهرا (س) مراسمات مختلفی در سراسر استان برگزار خواهد شد، افزود: دوشنبه ساعت چهار عصر نیز وداع با یکی از پیکرهای شهدای گمنام به میزبانی موکب خدام العتره در میدان شهدای ذهاب در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان احیای سنت پربرکت روضه خانگی را یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات دانست و گفت: همچنان که دشمنان در تهاجم فرهنگی اضمحلال نظام خانواده را نشانه گرفته‌اند، یکی از مسائلی که می‌تواند در خانواده‌ها، نورانیت و معنویت و برکت را نهادینه کند مجالس ذکر و روضه خانگی است.

مهدوی با این اینکه روضه‌های خانگی موجب قوام خانواده، حفظ حرمت اجزای خانه و خانواده است، تصریح کرد: این روضه‌های خانگی ناشر نورانیت توسل به اهل بیت(ع) در اعضا و‌ افراد خانواده می‌شود و این سنت زیبای دینی باید احیا، حفظ و گسترش یابد تا از مسمومیت‌های هجمه فرهنگی دشمنان این ملت جلوگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های خانگی در فاطمیه امسال گفت: در یک استعلام محدود چند هزار نفره تاکنون قریب به چهار هزار خانه در گیلان برای برگزاری روضه خانگی در ایام فاطمیه امسال اعلام آمادگی کردند که این تعداد نسبت به ماه صفر رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه رسانه‌های ما باید خباثت و دشمنی شبکه‌ها معاند را به شفافیت اطلاع‌رسانی کنند، افزود: چرا که یکی از مراتب جهاد تبیین، تأکید بر نشر خوبی‌ها همچون روضه‌های خانگی و برهم زدن نقشه‌های دشمن است.

مهدوی با بیان اینکه با مجاهدت‌های نظام بهداشتی و جهادگران در حوزه علم پزشکی امروز شاهد مدیریت مطلوب  ویروس کرونا در ایران اسلامی هستیم، تصریح کرد: بشارت می‌دهیم که در ماه رجب پیش‌رو محافل اعتکاف باشکوه جوانان را در گیلان شاهد خواهیم بود و پیش‌بینی می‌کنیم بعد از دو سه سال اخیر محدودیت بهداشتی به دلیل کرونا استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان استان را شاهد خواهیم بود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 930105

مهمترین اخبار ایران و جهان: