نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 16:14

احزاب و تشکل های سیاسی، از والی جدید کرمانشاه حمایت کردند

۳۰ حزب و تشکل سیاسی استان کرمانشاه در نامه‌ای به رییس جمهور از انتصاب «محمدطیب صحرایی» استاندار جدید کرمانشاه حمایت کردند.

به گزارش فارس از کرمانشاه، در متن این نامه خطاب به آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور آمده است: با سلام و احترام و با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای حضرتعالی و دولت وظیفه خود می دانیم که از حسن توجه دولت در شنیدن پیام مردم کرمانشاه و نیروهای انقلابی در توجه به وضعیت اداره استان و انتصاب جوان شایسته، مدیر و مدبر که از رویش های انقلاب است به عنوان استاندار کرمانشاه تشکر نماییم.

در ادامه متن این نامه آمده است: امید است که دکتر صحرایی بر مبنای همان شناخت و توقعی که از ایشان می رود با استفاده از همه ظرفیت‌های استان علی الخصوص نیروهای توانمند، انقلابی، دغدغه مند و دارای سلامت اخلاقی و مالی، گامی بلند را در ارتقا و اعتلای این استان شهید پرور بردارد.

این نامه توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت آبادگران جوان استان کرمانشاه، جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی اصناف و بازار استان کرمانشاه، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان، حزب موتلفه انقلاب اسلامی استان، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان، شورای وحدت نیروهای انقلاب، جامعه روحانیت مبارز استان، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر استان، حزب ایران جوان استان، کانون کارآفرینی استان، خبرگان کشاورزی استان کرمانشاه، تشکل‌های هدایتی حمایتی کشاورزی، جامعه اسلامی کارمندان استان، جمعیت اسلامی فرهنگیان استان، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت ایران اسلامی استان، جمعیت تحول و پیشرفت ایرانی اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی استان، جبهه پیروان خط امام و رهبری استان، جمعیت جانبازان ایران اسلامی، حزب ایران زمین استان کرمانشاه، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان، حزب نسل نو ایران اسلامی استان کرمانشاه، جامعه زینب (س)، جامعه اسلامی مدیران و جامعه اسلامی فرهنگیان نوشته شده است.

استاندار جدید کرمانشاه را بیشتر بشناسیم

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه، «محمدطیب صحرایی» را به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی کرد و در مراسمی که روز پنجشنبه اول دی ماه با حضور وزیر کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، صحرایی به عنوان نوزدهمین استاندار معرفی گردید.

«محمدطیب صحرایی» متولد سال ۱۳۵۵ کرمانشاه و دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) است. از سال ۱۳۸۶ عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق بوده و در عین حال مسئولیت‌های فرهنگی را در این دانشگاه بر عهده داشته است. صحرایی پیش از این یکی از گزینه‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بود.

وی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت و مدیر مجتمع آموزشی امام صادق شهر تهران را در کارنامه کاری خود دارد. مسئولیت دفتر اعزام مبلغ، مدیرکل فرهنگی و قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه از دیگر سوابق صحرایی است.

صحرایی فعالیت‌های دیگری نیز در فضای غیردانشگاهی در قالب فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت در ۲ مؤسسه فرهنگی اندیشه روح‌الله و مطالعات راهبردی حکمت صادق(ع) دارد، وی طراح طرح کشوری ایماوا (الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، از مدرسان طرح بینش مطهر و طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های موفق حوزه تربیتی در مدارس کشور است.

وی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و مدیر مجتمع آموزشی امام صادق (ع) نیز بوده است. صحرایی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) گذرانده است.

پیش از این «بهمن امیری‌مقدم» استاندار کرمانشاه بود که ۱۵ دی ماه سال ۱۴۰۰ در این سمت منصوب گردید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نوزدهمین استانداری است که منصوب می شود و براساس آمار و سوابق پیش از انقلاب نیز استان کرمانشاه ۳۴ استاندار داشته است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 930793

مهمترین اخبار ایران و جهان: