نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 00:43

راهداران مسیر خدمت شهید محسوب می‌شوند

اردبیل-مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: راهدارانی که در مسیر خدمت جان خود را از دست دهند شهید محسوب شده و به این درجه مفتخر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پارسایی شامگاه سه شنبه در دیدار با راهداران استان اردبیل اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال‌های اخیر برای حل مشکلات اساسی مانند بیمه تکمیلی رانندگان و فعالیت ایثارگران در بخش حمل و نقل راه‌حل ارائه و شرایط را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به حذف عدم سوءپیشینه از شرایط کارت هوشمند رانندگان خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر موضوع برگ سبز کامیون‌ها حل شده و برگ سبزی که پلیس صادر می‌کند به عنوان سند مالکیت شناخته شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکل عمده جامعه حمل و نقل را نبود آگاهی از قوانین حمل و نقل از سوی سیستم قضائی اعلام کرد و گفت: دادستان اردبیل همکاری تنگاتنگی در بحث تسهیل‌گری حمل و نقل دارد و این نشان می‌دهد که دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم به همه دغدغه‌ها و مشکلات حمل‌ونقل و مشکلات بخش دولت واقف است.

پارسایی با اشاره به اینکه لایحه توسعه حمل و نقل در کمیسیون عمران نهایی شده و به زودی به صحن علنی می‌آید، تصریح کرد: در این لایحه احکام جدیدی برای راهداران در نظر گرفته شده است که از جمله آن شهید قلمداد شدن راهدارانی است که در مسیر خدمت جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکلات حقوقی رانندگان در تصادفات را یادآور شد و بیان کرد: در تصادفاتی که اتفاق می‌افتد ممکن است جاده نقش داشته باشد اما این نقص ناشی از کم کاری یا ترک فعل مدیران ما نیست بلکه ناشی از کمبود اعتبار است.

پارسایی افزود: قضات و پلیس در صحنه‌هایی که حضور می‌یابند بدون این ملاحظه که آیا اعتباری برای دولت وجود داشته یا خیر اغلب پرونده‌ها ۲۰ تا ۵۰ درصد عامل جاده را مقصر می‌دانند.

پارسایی بیان کرد: اگر در تصادفات ۱۰۰ درصد خودرو یا راننده محکوم شود، به‌طور کامل خسارت آن را از بیمه دریافت می‌کند، در حالی که اگر ۵۰ درصد جاده مقصر شناخته شود علاوه بر اینکه ۵۰ درصد از بودجه عمومی تأمین می‌شود فرآیند قضائی باید به طور کامل طی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923805

مهمترین اخبار ایران و جهان: