نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 00:09

رفع مشکلات واحدهای راکد در اولویت حوزه اقتصادی استان بوشهر است

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: رفع مشکلات واحدهای راکد و نیمه راکد استان بوشهر از اولویت‌های اساسی حوزه اقتصادی استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین یکشنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر برگزار شده است اظهار داشت: در این نشست‌ها مشکلات بیش از ۴۰۰ کارگاه و بنگاه تولیدی، صنعتی و اقتصادی مشکل‌دار، بررسی و تا حد امکان در راستای رفع مشکلات آنها اقدامات لازم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: نشست‌های این کارگروه در راستای استمرار رسیدگی به مسائل و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و تسریع در راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و صنعتی است که با حضور فعالان صنعت و تولید و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۴۵۰ دستور کار و ۴۲۵ مصوبه برای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و صنعتی استان انجام شده است گفت: پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آنها مورد تاکید است.

باستین بیان کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان بومی استان بوشهر، تقویت حوزه صنعت و تولید در دستور کار قرار گرفته و به هر میزان که واحدهای تولیدی از رکود خارج شوند، وضعیت اشتغال در شرایط مناسب‌تری قرار می‌گیرد.

۸۵ واحد به چرخه تولید برگشت

وی رفع مشکلات واحدهای راکد و نیمه راکد استان بوشهر از اولویت‌های اساسی حوزه اقتصادی استان بوشهر برشمرد و یادآور شد: طی یک سال اخیر ۸۵ واحد راکد و نیمه راکد در استان بوشهر به چرخه تولید بازگشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: ارائه تسهیلات بانکی، رفع مشکلات بیمه و مالیات، مشکلات زیرساختی، بازاریابی و تسهیل صادرات تولید از مواردی است که در این کارگروه بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905249

مهمترین اخبار ایران و جهان: