نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 14:04

بوشهر رتبه برتر دانشی را بین بنادر کشور کسب کرد

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، این اداره کل رتبه نخست دانشی در بین بنادر کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته پژوهش در بندر بوشهر اظهار کرد: این موفقیت ارزشمند ماحصل تلاش همکاران توانمند و ارزشمندی است که در سطح اداره کل و بنادر استان مجدانه و با عزمی مصمم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: با وجود اینکه مأموریت کارکنان حوزه پژوهش در حوزه فعالیت‌های دریایی، بندری و عمرانی است با این حال هیچگاه از حوزه پژوهش غافل نشدند و اقدام‌های ارزشمندی را اجرایی کردند.

شکیبی نسب ادامه داد: کسب رتبه برتر دستگاه حامی پژوهش در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ از دیگر موفقیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه پژوهش است که در این زمینه از تلاش تمامی مدیران سابق تا سیاوش ارجمند زاده مدیرکل سابق کمال قدردانی و تشکر را داریم.

وی اظهار کرد: قرار گرفتن بنادر بوشهر در مسیر توسعه منطقی بدون شک حاصل تلاش مدیران و کارکنانی است که در سنوات اخیر اقدام‌های ارزشمندی را اجرایی کردند.

توسعه بر مبنای پژوهش

شکیبی نسب ادامه داد: کسب رتبه برتر در شاخص ارائه خدمات و همچنین کسب رتبه دوم در نظام پیشنهادها از دیگر دستاوردهای ارزشمند اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

وی اظهار کرد: همچنین رضا تلیان نیز به عنوان پژوهشگر برتر سازمان بنادر و دریانوردی به وزارتخانه راه و شهرسازی معرفی شده است که کسب چنین افتخاراتی برای مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مایه افتخار و مباهات است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با ظرفیت‌های فراوان موجود در این اداره کل امید است بستری برای فعالیت بخش خصوصی و ارائه خدمات مطلوب به سایر ذی نفعان و فعالان عرصه بندری و دریایی فراهم شود.

وی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای توسعه و ارائه خدمات به ذی نفعان هیچگاه نسبت به پژوهش و اقدامات مرتبط با این حوزه بی تفاوت نبوده است.

شکیبی نسب ادامه داد: با اهتمام ایجاد شده تمام اقداماتی که در این اداره کل صورت می‌گیرد پایه و مبنای آن پژوهش است.

اجرای طرح‌های توسعه در ۱۱ بندر تجاری استان

وی اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین در راستای اجرا طرح‌های توسعه در کل ۱۱ بندر تجاری استان بوشهر در راستای مقوله پژوهش اقدام به تهیه طرح جامع توسعه بنادر در فاز ۵، ۱۰ و ۱۵ ساله کرده است.

شکیبی نسب ادامه داد: این اقدام یک اقدام برجسته و ارزشمند بود که در سنوات قبل مطالعات آن انجام و به تصویب هیأت عامل سازمان نرسیده است.

وی گفت: این حاصل تحقیق و پژوهشی بود که بر اساس مطالعات بازار و سایر پارامترهای مرتبط انجام شد و نیازهای توسعه‌ای بنادر استان بر اساس مطالعات مشخص و بر همین اساس طرح‌های توسعه‌ای زیربنایی و ارائه خدمات مدون و به تصویب هیأت عامل سازمان بنادر رسید.

شکیبی نسب ادامه داد: این اقدام اکنون در فاز نخست و بازه زمانی پنج سال ابتدایی است که بخش عمده کارهای طرح‌های جامع در بنادر تجاری استان به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: در تمامی صنایع و دستگاه‌های اجرایی بخش تحقیق و توسعه وجود دارد که با وجود چنین مرکزی اهمیت پژوهش و پاسخ به مشکلات و چالش‌های موجود در سایر دستگاه‌های اجرایی بسیار کمک کننده است.

شکیبی نسب بیان کرد: تصمیم‌هایی که بر پایه پژوهش و دانش انجام شود بدون شک گره گشا و کارساز واقع خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910405

مهمترین اخبار ایران و جهان: