نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 17:31

برآورد پرداخت غرامت 150 میلیاردی به کشاورزان کرمانشاه/ امسال هم محصولات را بیمه کنید

کارشناس مسؤول صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مبلغ 150 میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارت‌های سال گذشته پیش‌بینی شده که حدود 70 میلیارد از آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

 هوشنگ کریمی، کارشناس مسؤول صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: هرسال با شروع سال زراعی کشاورزان از بیم سرمازدگی و خسارت دیدن محصولات، اقدام به اخذ بیمه‌های حمایتی کشاورزی می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال هم با توجه به وضعیت بارش‌ها و مقایسه میانگین بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته که کاهش 20 درصدی را بیان می‌کند، ضرورت بیمه محصولات کشاورزی به خصوص برای دیم‌کاران دوچندان شده است.

مسؤول صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این رابطه طی نشست‌های با حضور ریاست جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان امام، مقرر شده بخشی از حق بیمه‌های سهم کشاورز را این دو نهاد دولتی متقبل شوند.

کریمی ادامه داد: کشاورزان مطلع باشند این یارانه و کمک این نهادها دارای محدودیت زمان است، بنابراین در راستای استفاده از آن لازم است در اولین فرصت و حداکثر تا پایان نیمه نخست دی‌ماه با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

وی یادآور شد: مبلغ 150 میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارت‌های سال گذشته پیش‌بینی شده که حدود 70 میلیارد از آن به حساب کشاورزان واریز شده است. کریمی گفت: مبالغی که تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده، 60 درصد غرامت بیمه است و 40 درصد مابقی در اولیا فرصت واریز خواهد شد.

پایان پیام/پ
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 911005

مهمترین اخبار ایران و جهان: