نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 00:32

دمای هوا در بندرعباس کاهش یافت

بندرعباس - روندکاهش دمای کمینه بندرعباس در روزهای آینده ادامه می‌یابد و کمترین درجه دمای هوای بندرعباس در بامداد دوشنبه ۱۴ درجه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روندکاهش دمای کمینه بندرعباس در روزهای آینده ادامه می‌یابد و کمترین درجه دمای هوای بندرعباس در بامداد دوشنبه ۱۴ درجه بود. این کاهش دمای کمینه بین یک تا ۲ درجه پیش‌بینی شده است، بدین ترتیب احتمال دارد دمای کمینه به ۱۲ درجه سانتیگراد برسد.

کاهش دمای کمینه برای بیشتر مناطق هرمزگان پیش بینی می شود، البته دمای طول روز به این صورت پیش‌بینی نشده و بین ۲۰ تا ۲۵ درجه نوسان خواهد داشت. سرعت وزش باد هم درحال حاضر در بندرعباس بین ۱۸ تا ۲۰ کیلومتر بوده که در یکی ۲ ساعت آینده و بعدازظهر افزایش می‌یابد و احتمال خیزش گرد و غبار وجود دارد.

احتمال بروز ناپایداری های جوی و دریایی در برخی نقاط استان در روز جاری با تاثیر سامانه پرفشار جوی وجود دارد و در مناطق شرقی و مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز با افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی، گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

دریا در محدوده تنگه‌ هرمز با افزایش سرعت باد شمال شرقی نسبتا مواج خواهد شد و در جزایر خلیج فارس با کاهش سرعت باد شمال غربی، شرایط تردد های دریایی به تدریج مساعد می‌شود. آسمان هرمزگان صاف تا کمی ابری هوا همراه با وزش باد و گردوغبار محلی پیش بینی می‌شود و در جزایر جنوبی افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران را باید انتظار داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907493

مهمترین اخبار ایران و جهان: