نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 14:58

ساختمان های هلال احمر فرسوده است/احداث مرکز پشتیبانی در بابل

بابل- رئیس جمعیت هلال احمر ایران فرسوده بودن ساختمان های هلال احمر را از جمله مشکلات فراروی این جمعیت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیر حسین کولیوند ظهر شنبه در جلسه احداث مراکز پشتیبانی در شهرستان بابل در جمع خیرین این شهرستان با اشاره به مشکلات و تنگناهای مالی این سازمان اظهار داشت: تقویت وتوسعه زیرساخت‌های سازمان هلال احمر در اولویت اول این سازمان قرار دارد که امیدواریم در اولین فرصت مناسب این اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: از اولویت‌های دیگر این سازمان افزایش پایگاه‌های جاده‌ای خواهد بود که امیدواریم با افزایش اعتبار تخصیص داده شده این سازمان افزایش پایگاه‌های جاده‌ای در دستور کار این سازمان قرار بگیرد.

کولیوند از جمله مشکلات این سازمان را فرسوده بودن بسیاری از ساختمان‌های هلال احمر در کشور عنوان کرد و افزود: نوسازی سازمان هلال‌احمر از سال ۹۰ تا به حال در دستور کار این سازمان قرار نگرفته است که امیدواریم به همت خیرین نیک اندیش این اتفاق در دستور کار این سازمان قرار بگیرد و در اولین فرصت ممکن بسیاری از ساختمان‌های مرکزی در کشور نوساز شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بخشی دیگر از سخنانش از احقاق حق مطالبات داوطلبان این سازمان سخن گفت و ادامه داد: تمامی حقوق اجحاف شده داوطلبان در واکسیناسیون احقاق و در کمترین زمان ممکن پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: این سازمان به تمامی وعده‌های داده شده خود در واکسیناسیون تا به حال خود عمل کرده است و اینکه نهادهایی حقوق داوطلبان را بگیرند و پرداخت نکنند، کم لطفی است.

وی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان بابل درخواست کرد که پیگیر کمیسیون ۲۰ ماده ۶ قانون اساسی در مورد مجوز داروخانه‌های هلال احمر شوند تا این سازمان بتواند با ارائه مجوز این کار را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در پایان سخنانش احداث مراکز پشتیبانی را کمک شایانی در جهت بهبود ارائه خدمات به شهروندان دانست وبیان داشت: متأسفانه تا به حال علی‌رغم اینکه مازندران جز استان‌های پیشرو در بحث امداد و نجات است اما در سنوات قبل با مشکل عدم مرکز پشتیبانی که شامل آشیانه بالگرد، انبارها و غیره روبرو بود و امیدواریم بااحداث این مرکز پشتیبانی در شهرستان بابل امکان پشتیبانی به سایر نقاط این استان امکان پذیر تر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915793

مهمترین اخبار ایران و جهان: