نیوز سیتی!
03 فروردین 1401 - 10:13

سفر امیدبخش رئیس جمهور به فارس/ مصوباتی که توسعه ساز است

شیراز- فارس در سال١٤٠٠ مقصد هفتمین سفر استانی رئیس جمهورشد، رویدادی که برای این استان در تمام ابعاد موجب رونق و توسعه می شود. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سالی که گذشت برای استان فارس رویدادهای مختلفی داشت. این رویدادها شامل حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… است. خبرگزاری مهریکی از این رویدادها، سفر استانی هیئت دولت به فارس بود. پس از استقرار دولت سیزدهم، آیت الله رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران سفرهای شهرستانی خود را آغاز کرد و می‌توان گفت استان فارس به عنوان یکی از اولین کلان شهرهای کشور بود که میزبانی ریاست جمهور را برعهده داشت. موانعی که دولت در فارس رفع کرد / ۶۴۰۰ میلیاردِ تحول آفرین! موانعی که دولت در فارس رفع کرد / ۶۴۰۰ میلیاردِ تحول آفرین!موانعی که دولت در فارس رفع کرد / ۶۴۰۰ میلیاردِ تحول آفرین!مسیر توسعه فارس که سال‌ها ناهموار مانده بود، با سفر هیئت دولت هموارتر شد و مصوبات شش هزار و۴۰۰ میلیاردی سفر، پیشران مهمی برای استان به شمار می‌رود که باید مسئولان فارس از این فرصت بهره ببرند. سال‌هاست در فارس تلاش‌ها به‌گونه‌ای بود که در مسیر صنعتی شدن حرکت کند اما مسیر حرکت اقتصاد فارس به این سمت، نه‌تنها کند بلکه راهی ناهموار، پر مانع و مملو از مشکلاتی بود که به نظر می‌رسید قرار نیست به این زودی‌ها بهتر شود. پس از دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اکنون نوبت به دولت سیزدهم رسیده که برآمده از مردم است و برطرف کردن مشکلات مردمی را از اولویت‌های خود می‌داند. دولت سیزدهم سفرهای استانی را از استان خوزستان آغاز کرد، سپس به استان سیستان و بلوچستان رفت و در سفر سوم به استان خراسان جنوبی رفته و در ادامه سفرها، رئیس‌جمهور به ایلام رفت. این در حالی است که یاسوج مقصد بعدی هیئت دولت بود و بوشهر به‌عنوان سفر ششم ریاست جمهوری معرفی شد و فارس نیز مقصد سفر هفتم حجت‌الاسلام رئیسی به همراه هیئت دولت به شمار می‌رود. فارس، محروم است فارس، محروم استفارس، محروم استپیش از این، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز در خصوص وضعیت کلی استان فارس گفته بود که فارس استانی محروم است و باید نگاه ویژه‌ای به فارس شود تا از این محرومیت نجات یابد. امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه رئیس‌جمهوری از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شد، ادامه داد: پیش‌تر در تهران در خصوص شیراز این موضوع مطرح می‌شد که فارس جزو استان‌های بدون مشکل یا کمتر دارای مشکل است اما واقعیت این‌گونه نیست بلکه متعددی در استان فارس وجود دارد. آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: فارس دیگر برخوردار نیست ازاین‌رو در سفر ریاست جمهوری نکاتی مطرح شد که می‌توان با تحقق این مصوبات استان فارس جزو استان‌های پیشرو در کشور شود. وی افزود: ظرفیت‌های استان فارس طی این سفر مطرح شد اما باید مطالبات مردمی به گونه‌ای مطرح شود که مهم‌ترین اولویت‌های استان مدنظر باشد تا پس از برطرف شدن این مشکل جامعه از برکات آن بهره مند شود. نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: شش هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان برای برطرف شدن مسائل استان اختصاص یافته است و این اعتبارات باید به گونه‌ای باشد که برای مردم محسوس باشد و در این میان مسئله نظارت نیز باید مدنظر باشد تا این اعتبارات در جای درستی مصرف شود. به گفته این مقام مسئول کشور در جایگاهی قرار دارد که دیگر فرصت آزمون و خطا نیست بلکه باید با دانش و آگاهی نسبت به مصرف اعتبارات اقدام کرد تا جامعه به تعالی برسد. فارس به سمت صنعت حرکت نکرد و به پرتگاه نزدیک شد فارس به سمت صنعت حرکت نکرد و به پرتگاه نزدیک شدفارس به سمت صنعت حرکت نکرد و به پرتگاه نزدیک شددر کنار بررسی واقعیت‌ها نیاز به بررسی مسائل به‌صورت آکادمیک نیز حائز اهمیت است ازاین‌رو باید به سراغ اساتید دانشگاه و تحقیقات دانشگاهی رفت تا به دستاوردهای واقعی اساتید دانشگاه در این حوزه نیز رسید. محسن اسلامی استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: فارس در جایگاه مناسبی قرار نگرفته و انتظار می‌رود اگر روند فعلی استان فارس حفظ شود استان به پرتگاهی نزدیک شود که این پرتگاه نابودکننده تمام منابع باشد. خبرنگار مهرتکیه بر منابع محدود حوزه کشاورزی و آب موجب شد تا اقتصاد فارس، اقتصادی محدود به بازه زمانی باشدوی اضافه کرد: تکیه بر منابع محدود حوزه کشاورزی و آب موجب شد تا اقتصاد فارس، اقتصادی محدود به بازه زمانی باشد و نتواند جایگاه مناسبی در میان کشورها و استان‌های هم‌جوار داشته باشد آن‌هم زمانی که تمام استان‌ها به دنبال اقتصاد صنعتی بودند فارس رواج کشاورزی را در دستور کار خود داشت و همین عقب‌ماندگی موجب شد فارس جایگاه صنعتی در کشور نداشته باشد. اسلامی تأکید کرد: فارس قرار بود قطب صنعت الکترونیک کشور باشد و وجود صنایع الکترونیک در فارس نیز مبین همین موضوع بود اما با تعیین استراتژی‌های نادرست و تغییر حرکت اقتصاد از فضای صنعت به سمت کشاورزی موجب شد تا فارسی که قرار بود قطب باشد تبدیل به استانی کشاورزی خیز شد و نسبت به تأمین مواد خوراکی و مصرفی مردم اقدام کند. این استاد دانشگاه ادامه داد: وقتی برنامه‌ریزی‌ها برای مدیریت کلان اقتصاد فارس به سمتی باشد که کشاورزی اصلی‌ترین مؤلفه در اقتصاد کلان به‌حساب آید، نباید انتظار داشت که فارس در مسیر توسعه قرار بگیرد، باید به این موضوع اذعان داشت که کشاورزی در فارس بیش از صنعت و خدمات موردتوجه بوده و همین موضوع باعث شد فارس در مسیر نادرستی قرار بگیرد. اسلامی یادآور شد: در کنار کشاورزی می‌شد به موضوع صنعت پرداخت اما عدم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار واحدهای تولیدکننده محصولات کشاورزی نشان می‌دهد که اهتمام جدی طی سالیان قبل برای صنعتی شدن فارس وجود نداشت، این در حالی است که در کنار عدم توجه به صنعت به موضوع ایجاد ارزش‌افزوده نیز بها داده نشد و موجب شد فارس در تمامی بخش‌ها به خام فروشی روی بیاورد. این استاد اقتصاد در خصوص خام فروشی عنوان کرد: خام فروشی ارسال و صادرات کالا بدون ایجاد ارزش‌افزوده است، اینکه کالاهای کشاورزی بدون داشتن بسته‌بندی و به‌صورت فله به کشورهای ثالث صادر می‌شوند و همان محصولات پس از فرآوری با قیمت‌های گزافی در بازار ایران عرضه شوند نشان از آن دارد که فارس نتوانسته در فرآوری محصولات کشاورزی نقش‌آفرین باشد و تنها به صادرات محصولاتی روی آورده که مصرفی بوده و سرمایه کلانی برای استان ایجاد نمی‌کند. به گفته وی استان‌های هم‌جوار نظیر اصفهان تلاش کرده تا با صنعتی شدن نسبت به تولید محصولات سرمایه‌ای اقدام کنند تا دریچه دائمی برای جذب منابع مالی داشته باشند. حضور سرزده رئیس جمهور بین کشاورزان و صنعتگران حضور سرزده رئیس جمهور بین کشاورزان و صنعتگرانحضور سرزده رئیس جمهور بین کشاورزان و صنعتگرانرئیس‌جمهور در سفر به استان فارس، در همان بدو ورود، سری به کارخانجات نیمه فعال یا تعطیل استان زد تا مشکلات صنعت را از نزدیک مشاهده کند و سپس بین دامداران حضور یافت تا درد دل‌های آن‌ها را بشنود. این شنیدن دردها در جریان سخنرانی وی در جلسه شورای اداری نیز نمود یافت تا افکار عمومی خاطرجمع شوند، سفر هیئت دولت و مصوبات آن قرار است از مشکلاتی گره‌گشایی کند که سال‌ها به حال خودشان رهاشده است. اولویت‌های فارس احصا و تصمیم‌گیری شدند اولویت‌های فارس احصا و تصمیم‌گیری شدنداولویت‌های فارس احصا و تصمیم‌گیری شدندنماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت‌های استان فارس در سفر ریاست جمهوری به استان احصا شد و برای برطرف کردن مشکلاتی که سد راه است تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شد. جعفر قادری در ادامه بیان کرد: در حوزه راه، استان فارس سه مسیر اصلی نیاز دارد که ازجمله این طرح‌ها می‌توان به آزادراه شمال فارس، قطعات هفت و هشت آزادراه شیراز - اصفهان و آزادراه شیراز - عسلویه اشاره کرد در طول سفر ریاست‌جمهور این طرح‌ها موردبررسی و واکاوی قرارگرفته و تصمیم‌گیری‌های جدیدی در مورد آن اتخاذشده است. وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که می‌تواند استان فارس را از بن‌بستی که در آن قرارگرفته، خارج کند خط آهن شیراز به بوشهر است که این طرح پیشرفت فیزیکی مناسبی طی چند سال گذشته نداشته اما اکنون دولت در تلاش است تا با اختصاص بودجه مناسب این خط آهن را از باتلاقی که در آن گرفتارشده خارج کند. قادری تأکید کرد: این طرح تاکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نقش مؤثری می‌تواند در توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور داشته باشد ازاین‌رو اگر خط راه‌آهن شیراز به بوشهر به بهره‌برداری برسد شاهد خواهیم بود که وضعیت حمل‌ونقل ریلی در استان فارس بهبود قابل‌توجهی خواهد یافت. وی ادامه داد: انتقال آب و موضوع تکمیل خطوط آب نیز ازجمله طرح‌هایی است که در سفر رئیس‌جمهوری به استان فارس برای آن تصمیم‌گیری شد، یکی از معضلاتی که استان فارس طی سالیان اخیر با آن مواجه است موضوع تأمین آب بوده و لازم به یادآوری است که تأمین آب در کنار تکمیل خطوط انتقال آب به استان فارس و شهر شیراز می‌تواند نقش مؤثری در توسعه استان فارس در حوزه‌های مختلف داشته باشد نیاز اساسی استان فارس موضوع آب است و اگر مشکلات تأمین آب در استان برطرف شود شاهد خواهیم بود که سایر حوزه‌ها نیز بهبود می‌یابد. این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مصوبات حوزه بیمارستانی یادآور شد: بیمارستان‌های جایگزین در شهر شیراز نیز ازجمله طرح‌هایی بود که در سفر ریاست جمهوری به استان فارس به آن توجه ویژه‌ای شد، لازم به یادآوری است که با توجه به اینکه استان فارس استانی توانمند در حوزه گردشگری است ازاین‌رو در طول سفر ریاست جمهوری به استان فارس برنامه‌ریزی کلانی نیز در حوزه گردشگری در نظر گرفته شد که یکی از این برنامه‌ها تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز است. قادری متذکر شد: با توجه به ظرفیت مذهبی استان فارس می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه استان استفاده کرد ازاین‌رو در سفر رئیس‌جمهوری مقرر شد طرح‌های توسعه‌ای مذهبی در کنار حرم مطهر احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) اجرایی شود. سهم ۳۹۰۰ میلیارد ریالی کشاورزی فارس از سفر دولت سهم ۳۹۰۰ میلیارد ریالی کشاورزی فارس از سفر دولتسهم ۳۹۰۰ میلیارد ریالی کشاورزی فارس از سفر دولتسهم بخش کشاورزی فارس در سفر دولت به این استان سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است تا با تکمیل طرح‌های حوزه کشاورزی و آب و خاک، مسائل کشاورزی در فارس تاحدود زیادی برطرف شود. مدیر اداره آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به روند پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس در حوزه کشاورزی و آب و خاک اظهار کرد: در حوزه کشاورزی هفت مصوبه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به تصویب هیئت دولت رسیده است. احداث شبکه آبیاری عمومی در حوزه‌های سدخسویه، زرین دشت و فدامی احداث شبکه آبیاری عمومی در حوزه‌های سدخسویه، زرین دشت و فدامیاحداث شبکه آبیاری عمومی در حوزه‌های سدخسویه، زرین دشت و فدامیسید محمود رضا طباطبایی افزود: یکی از مهمترین این مصوبات احداث شبکه‌های آبیاری عمومی در حوزه‌های سد خسویه، زرین دشت و فدامی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال است که باید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین اعتبار شود. مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های فراروی بخش آب کشاورزی، پایین بودن راندمان آبیاری است، خاطرنشان کرد: احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی و کانالهای آبیاری عمومی می‌تواند نقش به سزایی در افزایش راندمان انتقال و کاربرد آب آبیاری داشته باشد. طباطبایی بیان داشت: به طور متوسط با اجرای هر کیلومتر شبکه‌های آبیاری و زهکشی، ۴۰ هزار متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می‌شود. او با بیان اینکه در استان فارس از مجموع ۸۶۴ هزار هکتار اراضی آبی تا کنون ۲۰۷ هزار هکتار از آن اراضی، تحت پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی و کانالهای آبیاری عمومی قرار گرفته است، ابراز کرد: این شبکه در محدوده شهرستان زرین دشت و زیر دست بند انحرافی خسویه قرار دارد. مدیر واحد فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: کار ساخت بند انحرافی خسویه با ۱۱ متر ارتفاع و ۱۶۰ متر طول تاج در سال ۱۳۸۵ توسط وزارت نیرو به‌پایان رسیده است. طباطبایی اضافه کرد: ظرفیت آبگیری این بند بیش از پنج میلیون متر مکعب آب است و وسعت دریاچه آن به ۸۳۰ هکتار می‌رسد. بهره برداری ۹۱۱ خانوار از ظرفیت آبی بند انحرافی خسویه بهره برداری ۹۱۱ خانوار از ظرفیت آبی بند انحرافی خسویهبهره برداری ۹۱۱ خانوار از ظرفیت آبی بند انحرافی خسویهمدیر واحد آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: از ظرفیت آبی این بند ۹۱۱ خانوار از پنج روستا در بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی زیردست آن بهره برداری می‌کنند. وی کانال‌های پایین دست بند تنظیمی خسویه از نوع بتنی ذوزنقه‌ای دانست و گفت: بیش از ۵۰ کیلومتر این بند تنظیمی در سنوات گذشته توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو احداث و ۷۰ کیلومتر هنوز ساخته نشده است. طباطبایی ابراز امیدواری کرد که دبی آب این کانال‌ها ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که اجرای کامل آن تأثیر شگرفی در رونق تولید شهرستان زرین دشت خواهد داشت. او با اشاره به بازدید وزیرجهاد کشاورزی در ۲۲ مهر ماه از بند تنظیمی خسویه و کانال‌های آبرسانی پایین دست آن در شهرستان زرین دشت، عنوان کرد: نتیجه سفر وزیر جهاد کشاورزی با تصویب اعتبار مورد نیازجهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در بخش آب کشاورزی شهرستان زرین دشت همراه بود. این مقام مسئول در حوزه آب و خاک استان فارس گفت: به منظور جلوگیری از موازی کاری برای مطالعه این طرح پس از سفر رئیس جمهور به فارس مکاتبه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای به منظور استفاده از مطالعات صورت گرفته در خصوص سد خسویه انجام گرفته است. وی ادامه داد: هماهنگی لازم به منظور استقرار اکیپ نقشه برداری جهت مطالعه این طرح توسط مدیریت آب و خاک انجام شده است. ایجاد راه آهن شیراز - بوشهر قطعی شده است ایجاد راه آهن شیراز - بوشهر قطعی شده استایجاد راه آهن شیراز - بوشهر قطعی شده استاستاندار فارس گفت: راه آهن شیراز - بوشهر در سفر رئیس جمهور به فارس قطعی شده و اخیراً نیز ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استاندار بوشهر امضا شده است. محمدهادی ایمانیه ابراز امیدواری کرد که این مهم الگویی باشد برای همه ما تا بتوانیم همواره نام چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی، دینی و اعتقادی کشور نه براساس تشریفات که در واقعیت به عنوان الگوهای زندگی قرار دهیم. وی با تاکید بر اینکه مکرراً باید یادآوری کرد که الگوهای ما چه انسان‌های بزرگ و شریفی بوده‌اند، ادامه داد: ٨٠ سال طول کشید که فارس به شبکه راه آهن کشور متصل شود و حق نداریم ٨٠ سال هم برای اتصال راه آهن شیراز به بوشهر زمان را سپری کنیم. استاندار فارس اضافه کرد: تا استان فارسی‌ها در وزارت راه و شهرسازی بر سر کار هستند باید ماجرای عقب ماندگی استان در بحث راه، راه آهن و فرودگاه را حل کنیم. او ضمن یادآوری اینکه برنامه راه آهن شیراز بوشهر در سفر رئیس جمهور به این ۲ استان، قطعی شده است، گفت: تاکنون دو جلسه جدی با وزرای نفت و راه و شهرسازی و معاون اول رئیس جمهور برگزار شده و اخیراً نیز توافقنامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استاندار بوشهر امضا شده است. استاندار فارس با بیان اینکه راه آهن شیراز، لار به بندرعباس و شیراز گل به گهر نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این شرایط که بالاترین مرگ ناشی از تصادفات را در فارس داریم قطعاً هیچ راهی بهتر از تقویت راه آهن و انتقال ریلی هم برای مسافر و بار وجود ندارد. ایمانیه با بیان اینکه راهی ایمن تر و ارزان‌تر از خطوط ریلی وجود ندارد، عنوان کرد: در تلاشیم که سرعت انتقال مسافر از طریق قطار شیراز به اصفهان افزایش یابد و برای این کار، دنبال سرمایه گذار هستیم. مصوبه امیدبخش دولت در حوزه راه‌های فارس / ایمن شدن محور حادثه‌ساز مصوبه امیدبخش دولت در حوزه راه‌های فارس / ایمن شدن محور حادثه‌سازمصوبه امیدبخش دولت در حوزه راه‌های فارس / ایمن شدن محور حادثه‌سازاستاندار فارس دستور حذف گردنه حاجی آباد - شهرپیر را با اختصاص اعتبار از سفر دولت صادر کرد تا با مصوبه امیدبخش دولت، عملیات حذف یک نقطه حادثه ساز در جاده‌های فارس شروع شود. حذف گردنه حاجی آباد - شهرپیر شهرستان زرین دشت به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان زرین دشت برای رونق اقتصادی این منطقه از فارس است که طی مدت اخیر خبرگزاری مهر استان فارس با انتشار گزارش‌های مختلفی از این محور مشکلات موجود در جاده مذکور را بازتاب داد. خبرگزاری مهرپس از انتشار گزارش ویدئویی این گردنه محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق رایزنی‌های وی با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خبر داد. چهارشنبه یکم دیماه ۱۴۰۰ محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در ادامه سفرهای شهرستانی خود با حضور در شهرستان زرین دشت دستور حذف این گردنه را داد و باعث شد تا رایحه امید و خشنودی در شهرستان محروم زرین دشت استشمام شود. نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار کرد: در راستای مطالبات بحق مردم زرین دشت و بار ترافیکی موجود در این مسیر خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و حدود ۴۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات سطح استانی و ملی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور عملیات حذف این گردنه به سرانجام برسد. محمد جواد عسکری افزود: خوشبختانه با تلاش‌های بی وقفه اعتبارات مورد نیاز محقق شده و معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از نزدیک از محور بازدید کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: با حذف این گردنه شهرستان زرین دشت از بن بست خارج شده و قطار رونق اقتصادی این شهرستان به حرکت در می‌آید. نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با بیان اینکه با حذف این گردنه محور دو راهی بهادران به حاجی آباد- حاجی آباد به شهرپیر و از شهرپیر به سمت لار، یک مجموعه راه جدید به محورهای مواصلاتی این شهرستان اضافه می‌شود، تاکید کرد: با حذف کامل این گردنه پس از سال‌ها، انتظار مردم این شهرستان محقق و از اتفاقات ناگوار جاده‌ای در این محور جلوگیری می‌شود. رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس خواستار توجه ویژه دولت به راه‌های مواصلاتی شهرستان زرین دشت برای رونق اقتصادی این شهرستان محروم شد و گفت: حذف گردنه شهرپیر - حاجی آباد یکی از دغدغه‌های مهم مردم و کامیون‌داران این شهرستان است که به دلیل وجود این گردنه مجبورند مسیر ۷۰ کیلومتری را طی کنند تا به مرکز شهرستان برسند، این در حالیست که با حذف این گردنه، کامیون‌داران با طی مسیر ۱۲ کیلومتری به مرکز شهرستان می رسند. عسکری ترغیب سرمایه گذاران در زرین دشت را در گرو حذف این گردنه و از بن بست خارج شدن این شهرستان عنوان کرد و گفت: با حذف این گردنه عملیات جاده دبیران به جوخاری که نهایتاً به شهرستان فسا می‌رسد، محقق و زمینه حمل و نقل فراهم می‌شود. او لازمه رسیدن به رونق همه جانبه در شهرستان زرین دشت را استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل دانست. نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس ابراز کرد: یکی از راه‌های مواصلاتی که تأثیر شایانی در اقتصاد این منطقه دارد همین محور یاد شده است که امیدواریم شاهد عملیاتی شدن این پروژه که مطالبه عمومی مردم این شهرستان است، باشیم. راه آهن شیراز- بوشهر ۴ تا ۵ سال آینده آماده بهره برداری راه آهن شیراز- بوشهر ۴ تا ۵ سال آینده آماده بهره برداریراه آهن شیراز- بوشهر ۴ تا ۵ سال آینده آماده بهره برداریمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در خصوص زمان بهره برداری از این طرح نیز گفت: اگر مشکلات موجود در حوزه تأمین مالی این طرح برطرف گردد انتظار می‌رود این طرح بزرگ ملی طی ۴ الی ۵ سال آینده آماده بهره برداری باشد. رضایی ادامه داد: مهم‌ترین چالش این پروژه مشکلات مالی است از این رو روش‌های متفاوتی برای این طرح در نظر گرفته شده تا تأمین مالی این طرح صورت بپذیرد و مشکلاتی که در حوزه تأمین مالی این طرح وجود دارد برطرف گردد البته در این میان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تأمین مالی این طرح در استان فارس یکی از اولویت‌های تأمین مالی این طرح است. نامه‌های سفر ریاست جمهوری به فارس در حوزه تعاون پاسخ داده شد نامه‌های سفر ریاست جمهوری به فارس در حوزه تعاون پاسخ داده شدنامه‌های سفر ریاست جمهوری به فارس در حوزه تعاون پاسخ داده شدسرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: هفت هزار و ۳۴ نامه مربوط به سفر هیئت دولت به استان فارس، در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ داده شد. مصطفی هاشمی در این باره بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان فارس ۷ هزار و ۳۴ نامه مردمی مربوط به حوزه اشتغال، تعاون، روابط کار و رفاه اجتماعی بود که از این تعداد ۷۹۶ نامه غیرمرتبط به این دستگاه ارجاع شده و مابقی پاسخ داده شد. هاشمی با بیان اینکه ۶ هزارو ۲۳۸ نامه مردمی مربوط به سفر ریاست جمهوری در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بوده که پاسخ داده شد، افزود: بیشترین نامه‌های سفر اخیر ریاست جمهوری به استان فارس در این حوزه به ترتیب مرتبط با اشتغال، روابط کار و امور اجتماعی بوده است. وی ادامه داد: بیشترین نامه‌های مربوط به سفر اخیر ریاست جمهوری در این حوزه به تعداد ۵ هزار و ۱۹۹ نامه مربوط به حوزه اشتغال بوده است.
منبع: مهر
شناسه خبر: 189699

مهمترین اخبار ایران و جهان: