نیوز سیتی!
19 آذر 1401 - 14:52

آیت الله محامی: بیان عقیده انقلابی تنها جرم مولوی ریگی بود

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در پی خبر شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) خاش در پیام تسلیتی اعلام کرد: تنها جرم این عالم‌اهل سنت حرّیت و شجاعت در بیان دیدگاه و عقیده‌اش بود!

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در پی خبر شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) خاش بیانیه صادر کرد.

در بخشی از پیام نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان آمده است: جولان باطل در برابر قدرت حق و تلاش نافرجام خفاش صفتان برای خاموش کردن نور خدا همواره در طول تاریخ وجود داشته اند.

برای جاهلان عنود و دشمنان انقلاب اسلامی، مذهب، قومیت و... بهانه‌ای بیش نیست. آنها با هر انسان آزاده‌ای که گفتار و کردارش در جهت تقویت حق و بر ملا کردن ذات پلیدشان باشد، دشمنی می‌ورزند. چه اهل سنت باشد، چه شیعه؛ چه بلوچ باشد، چه فارس. چه روحانی جهادی شیعه در حرم امام رضا(ع) باشد و چه امام جمعه اهل سنت در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان.

 بنا بر اخبار واصله، دست پلید استکبار از آستین جاهلان متعصب و مزدوران دشمن بیرون آمد و مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش را به شهادت رساند.

این عالم اهل سنت چندی پیش به عنوان زبان گویای جامعه نجیب و شریف اهل سنت سیستان و بلوچستان، با صدایی رسا از وحدت شیعه و اهل سنت، سخن گفت و بر ضرورت دفاع از نظام اسلامی تاکید ورزید. 

تنها جرم این عالم‌اهل سنت حرّیت و شجاعت در  بیان دیدگاه و عقیده‌اش بود! چه عیان دروغ می‌گویند مدعیان آزادی بیان که مواضع انقلابی این عالم اهل سنت را برنتافتند؛ و چه وقیحانه دروغ می‌گویند مدعیان دفاع از حقوق قوم بلوچ که این گونه وجود یک شخص معتبر و آبرومند بلوچ را تحمل ننمودند؛ و چه ناجوانمردانه دروغ می گویند مدعیان حفظ حرمت علما که با یک عالم اهل سنت به جرم دفاع از وحدت این گونه عمل می‌کنند. 

جنود شیطان و منادیان تفرقه بدانند، شهادت مولوی عبدالواحد ریگی نقطه عروج و مایه افتخار علمای اسلام و مایه وحدت بیشتر مسلمانان خواهد شد. ملت بصیر سیستان و بلوچستان با تحلیل درست این واقعه و شناخت دقیق دسیسه‌های مستکبرین، إن شاء الله فریب ادعاهای دروغ دفاع از اهل سنت یا قوم بلوچ را نخواهند خورد و با اتحاد و انسجام، در مسیر روشن دفاع از اسلام و نظام اسلامی و تقابل با دشمنان قدم برخواهند داشت. 

اینجانب ضمن ابراز تأسف و تاثر نسبت به این واقعه دردناک، شهادت جناب مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش را به خانواده عزیز ایشان و ملت ایران به خصوص مردم عزیز سیستان وبلوچستان و بالاخص طایفه بزرگ ریگی تسلیت می‌گویم، برخورد جدی با عوامل این واقعه تاسف‌بار را خواستارم و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجز جزیل از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 903499

مهمترین اخبار ایران و جهان: