نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 16:59

بدبینی نسبت به آینده اقتصاد انگلیس/ وقتی هندی‌ها ارباب سابق خود را پشت سر می‌گذارند

مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری اعلام کرد که انگلیس حالا در تلاش است تا پس از آنکه جایگاه پنجمین اقتصاد برتر جهان را به هندی‌ها باخت، جایگاه جدید خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از میرور، مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری گزارش داد که انگلیس زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت جایگاه پنجمین اقتصاد جهان را به هندی‌ها واگذار کرد و بعید به نظر می‌رسد تا 15 سال آینده بتواند جایگاه خود را پس بگیرد.

یک سال پیش انتظار می‌رفت که این اتفاق در سال 2023 رخ دهد، اما در واقع در سال 2021 رخ داد. این موسسه حالا می‌گوید طی سال‌های آینده بعید است انگلیس بتواند رشد اقتصادی برابر با دیگر کشورهای اقتصادی به ثبت برساند.

گزارش این موسسه تاکید می‌کند که پیش‌بینی‌ها نسبت به اوضاع اقتصاد انگلیس در آینده نسبت به قبل بسیار بدبینانه‌تر شده است.

مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری اعلام کرده که انگلیس برای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جبران سقوط بهره‌وری در بخش‌های عمومی این کشور باید میزان مالیات‌ها را بالا ببرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2037 چین هم خواهد توانست آمریکا را به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان کنار بزند.

در حالی شاهد پیش‌بینی‌های بدبینانه نسبت به اوضاع اقتصادی انگلیس هستیم که چندی پیش ریشی سوناک،‌ نخست‌وزیر کنونی این کشور، گفته بود که انگلیس سریع‌ترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای عضو گروه 7 به ثبت خواهد رساند.

اقتصاد انگلیس در سال 2020 رشد منفی 11 درصدی را به ثبت رساند و درواقع ضعیف‌ترین عملکرد را در میان کشورهای عضو این گروه به ثبت رسانده است.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

منبع: فارس
شناسه خبر: 936311

مهمترین اخبار ایران و جهان: