نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 16:07

انرژی گاز طبیعی امانتی است نزد ما و باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم

مدیرکل شرکت گاز استان فارس گفت: منابع انرژی به خصوص انرژی گاز طبیعی ثروتی است متعلق به همه نسل ها و امانتی است در دست ما که باید به نسل‌های آینده تحویل بدهیم، درواقع باید بتوانیم با صرفه جویی؛ ارزش افزوده‌ی بهینه ای داشته باشیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی اکبر میدان شاهی مدیرکل شرکت گاز استان فارس در نشست خبری امروز با محوریت رونمایی از پویش (هدیه انرژی) و تشریح طرح های مشوق برای مشترکین کم مصرف گاز و جرائم مشترکین پرمصرف گاز طبیعی با اشاره بر عدم توازن در تولید و مصرف گاز در فصول سرد سال گفت: در حال حاضر با مصرف بی رویه انرژی گاز در استان فارس روبه رو هستیم و بیشتر این ناتوازنی ها مربوط به مصارف خانگی است. 

مدیر کل اداره گاز استان فارس ادامه داد: منابع انرژی به خصوص انرژی گاز طبیعی ثروتی است متعلق به همه نسل ها و امانتی است در دست ما که باید به نسل های آینده تحویل بدهیم، درواقع باید بتوانیم با صرفه جویی؛ ارزش افزوده ی بهینه ای داشته باشیم. 

وی افزود: در خصوص مصرف بهینه اطلاع رسانی های زیادی انجام شده تا درنگرش همه کلید بخورد و در رفتار افراد جامعه پدیدار شود تا با جاری شدن فرهنگ استفاده صحیح و بهینه، بتوانیم سهم نسل آینده را محفوظ نگه داریم .

او خاطر نشان کرد:در سال تنها یک ماه با مشکل جدی مصرف بی رویه گاز در مصارف خانگی روبه رو هستیم ،به همین خاطر پویش ها و اطلاع رسانی هایی برای آگاه سازی و مصرف بهینه گاز در نظر گرفته ایم و برنامه هایی برای تقدیر از مشترکین کم مصرف و افرادی که به این پویش می‌پیوندند نیز درنظر داریم.
 
یداللهی عضو هیئت علمی دانشگاه و طراح پویش هدیه انرژی در خصوص اهداف و محوریت های پویش هدیه انرژی اظهار داشت: 
هدف این پویش مشارکت مردم و آگاهی سازی  برای مصرف بهینه ی انرژی گاز است .

یداللهی علت نام گذاری پویش هدیه انرژی را، بهینه مصرف کردن موجب هدیه انرژی به سایر صنایع دانست و گفت:  تمام حرکات مصرفی ما در جامعه تاثیر گذار است و با مصرف حتی یک درجه کمتر گاز می‌توانیم علاوه بر صرفه جویی، آن را به صنایع دیگر هدیه دهیم و آن ها را فعال تر نگه داریم.

عضو هیت علمی دانشگاه گام های پیوستن به این پویش را تشریح کرد و گفت: مخاطبان برای پیوستن به این پویش می‌توانند از طریق سایت pooyesh.nigc_fars.ir ثبت نام کنند.

او محوریت سایت را در دو بخش دانش آموزی و سایر مشترکین دانست و اعلام کرد: در سایت؛ اطلاعیه ها و اخبار مربوطه، مسابقات فرهنگی و هنری، بخش سرگرمی ویژه دانش آموزان با هدف آموزش چگونگی مصرف بهینه،داستان های کوتاه در قالب آموزش مصرف صحیح انرژی گاز مناسب کودکان و مطالب آموزشی قرار گرفته است. 

بذرافکن معاون اداره آموزش و پرورش،  جامعه دانش آموزی را مخاطبین مهم این پویش دانست و اظهار داشت:در استان فارس ۴میلیون و ۸۵۰ هزار جمعیت داریم که ۲۰ درصد آن را دانش آموزان تشکیل داده اند، آینده درخشان استان در گرو تربیت و آموزش صحیح این دانش آموزان است.

او ادامه داد: در تلاش‌ هستیم برای آموزش های صحیح به دانش آموزان به خصوص در بحث مصرف بهینه تا فرهنگ سازی درستی در آینده داشته باشیم، همچنین در این باره کتابی تحت عنوان والدین یار در دست چاپ است برای انتقال پیام های ضروری و برطرف کردن دغدغه های تربیت فرزند که برای والدین طراحی شده است. 

حسین پور مدیر بهره برداری شرکت گاز استان فارس در خصوص جمعیت مشترکین پرمصرف گاز گفت: یک میلیون و پانصد و هشتاد هزار مشترک مصرف خانگی در استان فارس وجود دارد که از میان آنها ۶۶۷۰ هزار مشترک پرمصرف داریم که متاسفانه در پلکان ۱۱ و ۱۲ گاز مصرف می‌کنند، که اخطار هایی به آنها برای مدیریت مصرف نیز  داده شده است.
 
او در خصوص مشترکین صنعتی گفت: ۲۰ مشترک بزرگ صنعتی در استان فارس داریم، در صورتی که مشترکین مصارف خانگی صرفه جویی نکنند، مجبور به محدود کردن این صنایع هستیم و این کار باعث کاهش رونق این صنایع می‌شود. 

در آخر از پوستر پویش هدیه انرژی با حضور مدیریت شرکت گاز استان فارس، روابط عمومی شرکت گاز، معاون آموزش و پرورش و اصحاب رسانه رونمایی شد و خاطر نشان شد که اختتامیه این پویش در ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌ گردد.

پایان پیام / 

منبع: فارس
شناسه خبر: 933055

مهمترین اخبار ایران و جهان: