نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 18:41

فارس من| معاون وزیر علوم: مطالبه دانشجویان دانشگاه مفید رسیدگی می‌شود/ هیچ دانشگاهی نباید از قانون تخطی کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به درخواست دانشجویان دانشگاه مفید مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در این دانشگاه گفت: با مجموعه مدیریت و دستگاه‌های استان قم مکاتبه می‌کنیم تا این خواسته منطقی دانشجویان به نتیجه برسد چراکه دانشگاه‌های سراسر کشور باید قوانین را اجرا کنند.

عبدالحسین کلانتری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به قوانین احترام گذاشته و دستورالعمل‌ها را اجرایی کنند، گفت: دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه دارند تا قوانین را رعایت کنند و تخطی در این مسئله نباید صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: مدتی پیش دانشجویان دانشگاه مفید قم مطالبه‌ای در بخش فارس من خبرگزاری فارس مبنی بر «درخواست تأسیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و بسیج دانشجویی در دانشگاه مفید قم» را ثبت و در ادامه نامه‌ای را به وزارتخانه ارسال کرده‌اند که این مطالبه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به خواسته‌ آن‌ها رسیدگی شده و خواهد شد تا به نتیجه برسد. در برخورد با دانشگاه‌های متخلف نیز تبعیض قائل نمی‌شویم.

کلانتری عنوان کرد: با مجموعه مدیریت و دستگاه‌های استان قم مکاتبه می‌کنیم تا این خواسته منطقی دانشجویان به نتیجه برسد و دانشگاه‌های سراسر کشور باید قوانین را اجرا کنند.

وی در پایان گفت: قوانین پابرجا هستند و ما اجازه نمی‌دهیم هیچ شخص حقیقی و حقوقی قوانین را زیرپا بگذارد. دانشجویان همواره اطمینان داشته باشند که ما صدای مطالبه آن‌ها را می‌شنویم و پیگیری می‌کنیم.

خاطرنشان می‌شود، پویش «درخواست تشکیل بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در دانشگاه مفید» که در سامانه فارس من به ثبت رسیده است تا به امروز بیش از پنج هزار دنبال کننده داشته و خبرنگاران خبرگزاری فارس در قم بارها تحقق این خواسته به حق دانشجویان را از مسئولان استانی و ملی پیگیری کرده‌اند.

پیش از این نیز در مطلبی با عنوان «تمکین دانشگاه مفید به قانون مصوب مجلس، شاید وقتی دیگر» آخرین پیگیری‌های انجام شده در این رابطه منتشر شده است. 

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 925311

مهمترین اخبار ایران و جهان: