نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 16:34

افزایش ۲۰ درصدی جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس

اردبیل- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس در هشت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیرین‌زاده ظهر سه‌شنبه در نشست با رانندگان ناوگان مسافری در استان اردبیل ار جابجایی ۵۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس در اردبلی خبر داد و اظهار کرد: جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس در هشت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هر سال به طور میانگین حدود ۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اردبیل جابجا می‌شود، افزود: بیشترین میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در استان اردبیل به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در مجموع یک میلیون و ۵۳ هزار و ۷۳۷ مسافر در استان اردبیل از طریق ناوگان عمومی در قالب ۱۸۵ هزار و ۷۰۸ مورد سفر جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیرین‌زاده با اشاره به حمایت از فعالان حوزه حمل و نقل تصریح کرد: تاکنون ۹۰ هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان توزیع و پارسال برای تعمیر و بازسازی وسایل نقلیه ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بدون نیاز به ضامن به ۷۰ راننده اتوبوس در استان اردبیل پرداخت شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922799

مهمترین اخبار ایران و جهان: