نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 11:55

بذرپاش: زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی این روزها با بحران فرسودگی مواجه است

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: صنایع زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی این روزها با بحران فرسودگی مواجه است.اگر نگاه ما مثل گذشته به شکل سنتی باشد آیا در راستای بهسازی راه ها و توسعه زیرساخت‌های کشور اتفاقی می افتد؟.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی در جریان نشست علنی امروز مجلس طی سخنانی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: امروز خدمت شما رسیدم تا برنامه پیشران برای پیشرفت ایران که با سابقه تمدنی مشخصی دارد، ارائه کنم. امروز نمی‌خواهم صرفا راجع به وزارت خانه راه و شهرسازی صحبت کنم.

 

وی با بیان اینکه امروز آمده ام تا راجع به حرکت پیشران  کشور برای دستیابی به نقاط متعالی صحبت کنم، عنوان کرد: ما در این وزارتخانه با حدود 5 صنعت ریلی، هوایی، دریایی، ساختمانیو حمل و نقل مواجه هستیم و همه تخصص ها در این صنایع تجمیع شده است.  اشتباه ما در این سالها این بوده که به این وزارتخانه نگاه صنعتی نداشتیم.

بذرپاش تصریح کرد: نگاه صنعتی یعنی بازار، قیمت مواد اولیه، نرخ فروش، انتقال تکنولوژی،   قیمت تمام شده و از این دست مسائل. ما راجع به صنعتی صحبت میکنیم که اجزای اصلی این وزارتخانه را تشکیل داده است‌. در صنعت هوایی در یک طرف ترکیه، در یک طرف قطر  و در طرف دیگر کشور امارات را می‌بینیم ولی ما فقط یک فرودگاه امام ساخته ایم. با این رویه می‌توانیم تحولی در صنعت هوایی ایجاد کنیم. 

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: صنایع زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی این روزها با بحران فرسودگی مواجه است.اگر نگاه ما مثل گذشته به شکل سنتی باشد آیا در راستای بهسازی راه ها و توسعه زیرساخت‌های کشور اتفاقی می افتد؟ من از برخی منتقدین گه گفتند من هیچ برنامه ای برای وزارت راه ندارم تعجب می کنم این عزیزان در جلسات کمیسیون ‌ها حاضر شدند و فقط حرف‌های خود را زدند و رفتند و اصلا برنامه های من را نشنیدند.

بذرپاش گفت: اکثر نمایندگان محترم در جلسات کمیسیون ها یک نکته مطرح کردند و آن نبود منابع مالی برای اتمام پروژه های نیمه تمام بود این یعنی بحران اصلی در این دستگاه پیشران روش های جدید برای منایع مالی برای اجرای پروژه های اساسی است.

خبر در حال تکمیل است....

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 900399

مهمترین اخبار ایران و جهان: