نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 12:54

جمعی از فعالان حقوق بشری کشور در اعتراض به نقض حقوق بشر در نروژ تجمع کردند

جمعی از فعالان حقوق بشری در اعتراض به نقض حقوق بشر مهاجران و خشونت علیه زنان در کشور نروژ در برابر سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی  از اعضای سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر و فعالان فرهنگی در اعتراض به نقض حقوق بشر مهاجران و خشونت علیه زنان در نروژ مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

 در این تجمع معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به نقض حقوق کودکان مهاجر و خشونت علیه زنان در نروژ نشان داده و سکوت دولت نروژ در برابر این نقض های سازمان یافته را محکوم کردند.

در یکی از این پلاکاردهای که بر روی دیوار سفارت نروژ در تهران نصب شد، به زبان انگلیسی نوشته شده بود: ما نقض حقوق بشر در نروژ از برده داری نوین و خشونت علیه زنان گرفته تا جداکردن عمدی کودکان مهاجر از والدین خود را محکوم می کنیم.

 

 

در یکی دیگر از این پلاکاردها خشونت سازمان یافته پلیس نروژ علیه مسلمانان با سکوت در برابر اقدام موهن قران سوزی در این کشور توسط گروههای ضد اسلامی نیز محکوم شده است.

تجمع کنندگان همچنین دخالت های اخیر نروژ در امور داخلی کشورمان را نیز محکوم کردند. معترضین، پلاکاردهای حاوی موارد نقض فاحش حقوق بشر در نروژ را بر روی دیوار این سفارت خانه نصب کردند و به اجتماع خود پایان دادند.

به گفته یکی از معترضان نقض حقوق مهاجران، نقض حقوق زنان، نقض حقوق مسلمانان و… تنها بخشی از موارد متعدد نقض حقوق بشر در نروژ هستند. نروژ به عنوان کشور مدعی حقوق بشر، از ارائه گزارش نقض‌های پی در پی حقوق بشر در این کشور خودداری می‌کند، نقض حقوق بشر در این کشور فراگیر بوده و موضوع‌های مختلفی را در بر می‌گیرد .

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 906011

مهمترین اخبار ایران و جهان: