نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 14:31

۶۰ متخصص به مجموعه درمانی خراسان شمالی جذب شدند

بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از جذب ۶۰ متخصص به حوزه درمان استان خبر داد و گفت: امیدواریم جذب متخصصان جدید بتواند بخشی از کاستی‌های حوزه درمان را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد پورنقی صبح یک شنبه در آئین توزیع متخصصان در مراکز درمانی خراسان شمالی، اظهار کرد: نیروهای متخصص از ارکان و پایه‌های نظام سلامت هستند و بهره‌گیری از دانش و تخصص آن‌ها منجر به بهبود شاخص‌ها و تعالی نظام سلامت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگرچه به طور کلی استان به لحاظ سلامت در جایگاه خوبی قرار دارد اما در برخی از شاخص‌های سلامت وضعیت قابل قبولی نداریم و جبران کاستی‌ها و رشد شاخص‌ها نیازمند دستان توانای متخصصان حوزه سلامت است.

وی شاخص امید به زندگی را از جمله شاخص‌های ضعیف استان برشمرد که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و اضافه کرد: اگرچه در نظام سلامت برخورداری از تجهیزات و ابزار مهم است اما تخصص و دانش متخصصان سرمایه‌های اصلی اجتماعی هستند و معتقدیم با بهره‌مندی از تخصص و دانش آن‌ها می‌توان امید به زندگی در استان را افزایش داد.

پورنقی از جذب ۶۰ متخصص به حوزه درمان استان خبر داد و گفت: امیدواریم جذب متخصصان جدید بتواند بخشی از کاستی‌های حوزه درمان را پوشش دهد.

وی بیان داشت: انتظارات عمومی از حوزه درمان و بهداشت با حضور متخصصان جدید افزایش می‌یابد و ما نیز امیدواریم ارتقا شاخص‌های سلامت از دستاوردهای حضور نیروهای متخصص در استان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 917955

مهمترین اخبار ایران و جهان: