نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 17:13

مدیریت تأمین تخم مرغ مورد نیاز خراسان جنوبی/نمایشگاه یلدا برپا شد

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هریک از تولید کنندگان استان وظیفه تأمین تخم مرغ یکی از شهرستان‌ها را برعهده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی عصر دوشنبه در حاشیه کارگروه تنظیم بازار استان گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۴۳ تأمین کننده تخم مرغ وجود دارد و بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ تن تولید روزانه تخم مرغ خراسان جنوبی است.

به گفته وی بر اساس برآورد انجام شده روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن مصرف تخم مرغ استان است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر کدام از تولید کنندگان تأمین آن را در هر یک از شهرستان‌ها برعهده خواهند داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات ویژه شب یلدا در مرکز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از امروز دوشنبه ۲۸ آذرماه تا جمعه دوم دی ماه، کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب‌تر را برای استفاده شهروندان عرضه می‌نماید.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید و خرید عموم مردم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند دایر است.

به گفته وی؛ در حال حاضر مشکلی در خصوص تأمین آجیل، خشکبار و میوه در بازار استان نداریم و اقلام خوراکی در نمایشگاه شب یلدا پایین‌تر از قیمت بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: میوه برای شب یلدا به اندازه کافی تأمین شده است و در این راستا در نمایشگاه شب یلدا در نمایشگاه بین‌المللی اقلام مورد نیاز عرضه شده است و سازمان حمایت از مصرف کننده استان قیمت اقلام عرضه شده در نمایشگاه اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در باره تهیه میوه شب عید هم گفت: از آذر و دی ماه که فصل برداشت سیب و پرتغال است خرید میوه شب عید انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920311

مهمترین اخبار ایران و جهان: