نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 18:53

تاثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تاثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهت تحقق توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در کنکور سراسری به میزان ۴۰ درصد تاثیر‌گذار خواهد بود.

وی افزود: دقت در اجرای قوانین برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از امتحانات بویژه امتحانات نهایی مورد تاکید می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اطلاع‌رسانی به‌موقع زمان برگزاری امتحانات دی ماه، بیان کرد: مدیران مدارس در برگزاری با کیفیت امتحانات نقش مهمی را بر عهده دارند بنابراین هماهنگی لازم با مدیران مدارس بویژه مدیران مدارس متوسطه دوره دوم مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه با خاطیان شیوه نامه امتحانات برخورد اداری خواهد شد، تصریح کرد: مدیران مدارس بایستی دانش‌آموزان و اولیا آنان را نسبت به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری را توجیه نمایند.

رییس اداره سنجش اداره کل نیز در این جلسه ضمن تشریح اقدامات انجام شده، از تصحیح الکترونیکی آزمایشی سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم ( واحد مانده های پایه دوازدهم، داوطلب آزاد، ترمیم و ایجاد سابقه) دی ماه۱۴۰۱، در شهرستان خلخال بصورت آزمایشی، خبر داد و گفت: برگه‌های امتحانی دانش‌آموزان بصورت الکترونیکی تصحیح خواهد شد، که در صورت آماده‌سازی مناسب زیر ساخت‌ها و اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۱، تصحیح الکترونیکی برگه‌ها در امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۲ نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بهرام پوردنیا تصریح کرد: از مزایای این طرح میتوان به استفاده از فناوری روز برای بالا رفتن دقت و امنیت کار، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، افزایش سرعت اعلام نتایج امتحانات و مستند سازی برگه‌های امتحانی اشاره کرد.

پایان پیام/۳۷۳۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 920499

مهمترین اخبار ایران و جهان: