نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 14:31

دانشگاه فرهنگیان بوشهر کمبود خوابگاه دارد/ تقویت زیرساخت‌ها

بوشهر- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به کمبود خوابگاه در این دانشگاه گفت: با نهایی شدن طرح جامع دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر وضعیت فضای فیزیکی این دانشگاه بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویشی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه زیرساختی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دچار مشکل است که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه بنای دو پردیس این دانشگاه قدیمی است تصریح کرد: فضای فیزیکی پردیس علامه طباطبایی پسرانه با ۴۵ سال و بنت‌الهدی دخترانه بوشهر با ۳۸ سال سن مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفته‌اند.

درویشی افزود: در فضای کلاسی، کارگاهی، آزمایشگاهی ورزشی با کمبودهایی روبرو هستیم که نیازمند توجه و تقویت این فضاهاست.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان کشور ۱۰.۵ هکتار زمین برای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان این استان پیش‌بینی کرده است اما تا نهایی شدن این طرح مجوز احداث ساختمان ۲ طبقه‌ای با ۱۰ کلاس برای پردیس پسران گرفته‌شده است.

درویشی با بیان اینکه کمبود هیئت‌علمی در دانشگاه فرهنگیان برطرف می‌شود اضافه کرد: سال گذشته به غیر مأموران آموزشی رتبه دانشگاه از نظر هیئت‌علمی یک به ۱۷۰ بود که امسال با حضور مأموران آموزشی در پردیس پسران این رتبه یک به ۶۶ و در پردیس دختران یک به ۸۹ رسیده است.

وی ادامه داد: نرم هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان یک به ۱۱۰ است بر این اساس با رایزنی‌های انجام شده قرار است هزار دکتر معلم از طریق مصاحبه و گزینش و ۵۰۰ نفر نیرو نیز از طریق آزمون استخدام شوند.

درویشی گفت: در زمان حاضر ۱۰ عضو هیئت‌علمی در استان بوشهر وجود دارد که از این نظر با مشکلاتی روبرو هستیم و انتظار می‌رود با جذب این نیروها مشکل هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان این استان برطرف شود.

وی کمبود خوابگاه را از دیگر مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به‌صورت میانگین این دانشگاه ۸۰ نفر کمبود ظرفیت داشت که با تلاش صورت گرفته و ظرفیت‌سازی، این ظرفیت خوابگاهی برای سال تحصیلی جدید فراهم شد.

تقویت زیرساخت‌ها

درویشی اظهار کرد: در زمان حاضر هزار و ۲۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از خوابگاه‌های دانشجویی در ۲ پردیس این دانشگاه استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای ایجاد ظرفیت خوابگاهی تبدیل ۲ آشپزخانه این دانشگاه به آشپزخانه‌های نیمه‌صنعتی ازجمله اقداماتی است که برای سال جاری انجام شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: هر چند امسال از محل اعتبارات تملکی هفت میلیارد تومان جذب و در حوزه دانشجویی هزینه شده اما هنوز هم در حوزه‌های زیرساختی، تجهیز خوابگاه‌ها از بعد کمی و کیفی، تربیت‌بدنی و رشته زبان انگلیسی باید راهکارهایی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه راهبردی و کلان نگر فرهنگیان در سطح کلان نگاه‌های عمیق و ارزشمندی نسبت به آن وجود دارد، افزود: هرگونه هزینه در این دانشگاه نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و نگاه بلندمدت این است که معلمی در تراز انقلاب اسلامی تحویل جامعه شود.

درویشی افزود: امید می‌رود در مسیر پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان استان مسئولان استانی در کنار دانشگاه باشند و در بهبود مشکلات همراهی و یاری کنند.

درویشی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۴۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در رشته‌های آموزش ابتدایی، زبان انگلیسی، مشاوره، تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل هستند که ۷۵ درصد از این دانشجویان بومی و ۲۵ درصد غیربومی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919955

مهمترین اخبار ایران و جهان: