نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 12:26

پرداخت بیش از ۱۸ هزار فقره پرونده تسهیلات ازدواج در گلستان

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: در سال جاری تاکنون ۱۸ هزارو ۲۰۴ فقره پرونده تسهیلات ازدواج در استان گلستان پرداخت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آزاده رجبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع گرامیداشت هفته زن اظهارکرد:  از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد ازدواج ثبت شده‌است.

وی ادامه داد: پیگیری تسهیلات ازدواج در حیطه اداره ورزش و جوانان است اما در حوزه امور زنان و خانواده نیز پیگیر پرداخت این تسهیلات هستیم و با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۱۸ هزارو ۲۰۴ فقره پرونده تسهیلات ازدواج به زوج و زوجه پرداخت شده‌است.

رجبی تصریح کرد: با پرداخت این تعداد از پرونده‌های ارسالی به بانک، حدود ۹۲ درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج، این تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون  اختصاص ۵۲ واحد خوابگاه برای دانشجویان متاهل در دانشگاه منابع طبیعی به مرحله نهایی رسیده‌ و ایجاد خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه گلستان و دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در حال پیگیری است.

وی در حوزه تسهیل‌گری ازدواج با راه‌اندازی مراکز ازدواج ادامه داد: در گذشته بزرگان و واسطه‌هایی برای آشنایی زوجین و خانواده‌های آنها در راستای ازدواج جوانان وجود داشت که متاسفانه امروزه این واسطه‌گری کمرنگ شده و در راستای کاهش سن ازدواج و ایجاد زمینه لازم چهار مرکز همسریابی و ازدواج جوانان در استان فعال شده‌ که سه مرکز در مرکز استان و دیگری در شهرستان بندرترکمن دایر شده‌ است.

رجبی با اشاره به رشد ۴.۶ درصدی میزان ولادت‌ها در گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ مورد ازدواج در گلستان به ثبت رسیده‌ که از رشد ۴.۶ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است و میزان پرداخت تسهیلات فرزندآوری در این حوزه در این مدت ۱۲ هزار و ۴۵۷ فقره است.

*ارائه خدمات بیمه‌ای در مراکز درمان ناباوری گلستان

وی با بیان اینکه در سال گذشته مرکز ناباروری گلستان تکمیل و تجهیز شد، بیان کرد: علاوه بر تکمیل و تجهیز این مرکز، مرکز ناباروری سطح دو نیز در گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان ابراز کرد: امسال تعداد ۱۵۱ فقره  پرونده که به مرکز ناباروری برای درمان مراجعه کرده‌ بودند از خدمات بیمه‌ای استفاده کردند که در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا حدود ۷۰ درصد از هزینه‌های درمان توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی گفت: در راستای افزایش جمعیت و حمایت از جوانی جمعیت، از تعداد ۲۵۹ مورد مادرانی که قصد سقط جنین داشتند با ارائه مشاوره توانستیم از ۲۳۲ مورد سقط یعنی حدود ۸۹.۵ درصد جلوگیری کنیم و این مادران فرزندان سالم خود را بدنیا بیاورند.

رجبی با تبریک هفته زن و گرامیداشت روز مادر یادآور شد: دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان گلستان همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.


اجرای ۲۵۴۴ برنامه در هفته زن در گلستان

وی افزود: در طول هفته ۲ هزار و ۵۴۴ برنامه متعدد شامل، ۱۷۱ همایش، ۱۸۷ نشست، ۲۹۳ مراسم تقدیر و تجلیل، اجرای مسابقه، توزیع بسته‌های فرهنگی، نمایشگاه و دیگر برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در این هفته از ۹۹۵ مادر شهید تجلیل می‌شود و زنان تاثیرگذار استان فرصت دارند تا با وارد شدن به سامانه «بانوی ایرانی دات آی آر» ، در هشت کارگروه فرهنگ و هنر، ورزش، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علمی و پژوهشی، فناوری، سیاست‌گذاری و حکمرانی، تعلیم و تربیت و گفتمان‌سازی و رسانه با در نظر گرفتن سه شاخص عظمت زنانگی، عطوفت مادری و شکوه همسری ثبت‌نام کرده و پس از سه مرحله ارزیابی توسط داوران ستاد ملی به عنوان زنان تاثیرگذار گلستان انتخاب شوند.

وی ادامه داد: این کنگره آغازی برای شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار استان است و هدف داریم تا با مردم استان با این قشر الگوساز جامعه آشنا شوند و در سالهای آینده، زنان تاثیرگذار بیشتری شناسایی و معرفی شوند.

رجبی ابرازکرد: در سال گذشته برای نخستین بار در کشور، اولین کنگره زنان تاثیرگذار در استان گلستان برگزار شد و گلستان اولین استانی بود که کتاب « زنان تاثیرگذار استان گلستان» با معرفی ۱۴۰ زن تاثیرگذار در موضوعات مختلف را تدوین کرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622799

مهمترین اخبار ایران و جهان: