نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 17:25

رشادت رزمندگان لرستان در «والفجر ۸»/ محور مقاومت برگرفته از دفاع مقدس است

فرمانده سپاه حضرت استان لرستان گفت: رزمندگان این استان در عملیات‌های فتح‌المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس و حاج عمران رشادت‌های بسیاری به یادگار گذاشتند.‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد ، سردار نعمت‌الله باقری ظهر امروز در مراسم سالروز عملیات والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات که در پادگان امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ایمان و ولایت مردم یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی  بود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل شروع جنگ تحمیلی دعواهای مرزی در بحث اروند بود، افزود: تنها راه دسترسی کشور عراق به شمال خلیج فارس و همچنین جداکردن خوزستان به‌دلیل اهمیت این استان در حوزه‌های اقتصادی و نفتی بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با تأکید به اینکه تضعیف منجر به نابودی جمهوری اسلامی مهم‌ترین دلیل حمله صدام علیه ایران بود، عنوان کرد: دشمنان پیش از جنگ تحمیلی نیز بسیار تلاش کردند که این انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان لرستان در دفاع مقدس بیان کرد: فرزندان لرستان در عملیات‌های مختلف همچون فتح‌المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس، والفجر 8 و حاج عمران رشادت‌های بسیاری به یادگار گذاشتند.‌

باقری با بیان اینکه هر روز هشت سال دفاع یک برگ از تاریخ بود، گفت: آن چیزی که در دفاع مقدس بیشتر خود را نشان می‌دهد عملیات والفجر به‌دلیل شاخصه‌های مهم این عملیات بود و بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس در آن نقش داشتند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تأکید به اینکه برخی از دانشگاه‌ها در حال حاضر روی عملیات والفجر 8 کار می‌کنند، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران  3 هزار نفر غواص را در یک شب از رودخانه اروند عبور داد، اما دشمن متوجه نشد.

باقری با ابراز اینکه بسیاری از عملیات‌‌ها و اقدامات امروز محور مقاومت برگرفته از عملیات‌های دفاع مقدس است، اظهار داشت: یکی از دلایل نام‌گذاری سالروز عملیات والفجر8 به عنوان روز حفاظت اطلاعات غافل‌گیری نیروهای  دشمن در این عملیات بود.

وی افزود: پیروزی در حوزه سیاسی برای جمهوری اسلامی بسیار اهمیت داشت و دنیا باورش نمی‌شد که ایران عملیات والفجر 8 را با عبور 30 هزار نیروی غواص از رودخانه اروند انجام بدهد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: عملیات والفجر 8 بیش از 50 کشته و زخمی به‌جا گذاشت و بیش از  70 فروند هواپیما توسط رزمندگان نابود شد و یا به غنیمت گرفته شد.

انتهای پیام/645/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1665511

مهمترین اخبار ایران و جهان: