نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 14:13

مصوبه ۴ هزار میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور برای حوزه راه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تصویب اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی در سفر دور دوم رئیس‌جمهور در حوزه راه خبر داد و گفت: از جمله مصارف این مصوبه نصب روشنایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر قزوینبان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح وظایف این اداره کل اظهار کرد: این اداره کل با توجه به فصول مختلف برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد نیروهای شاغل در این اداره کل را ۵۲۰ نفر اعلام و تصریح کرد: مجموعه اقدامات انجام شده منتج به روکش آسفالت ۱۵۱ کیلومتر از مسیرهای استان در سال‌جاری شده است.
وی به انجام روکش آسفالت ۱۳۱ کیلومتر از راه‌های فرعی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه ساخت راه‌های روستایی هم ۱۵ احداث و افتتاح شده است.
قزوینیان ارزش پروژه‌های اثرگذار  انجام شده در این اداره کل را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: یکی از این پروژه‌ها روکش آسفالت آزاد راه زنجان به قزوین است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به تغییر مولفه‌های لازم برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز اشاره و تصریح کرد: از ۹۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در چند سال گذشته، اقداماتی برای رفع مشکلات انجام شده، ولی بر اساس مولفه‌های جدید هفت نقطه به عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی شده که درصدد رفع مشکلات این نقاط هستیم.
وی از نصب روشنایی در ۱۰ نقطه از محور زنجان به ارمغانخانه و همچنین تعریض ۱۵ پل در این مسیر خبر داد و گفت: در این حوزه‌ها بیشتر از گذشته کار شده است.
قزوینیان با تاکید بر نقش مهم آموزش و نقش عامل انسانی در وقوع تصادفات رانندگی گفت: هر چند کار بر روی دیگر عوامل هم ادامه دارد، ولی هنوز عامل انسانی نقش مهم را  ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به مصوبه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اصلاح روکش آسفالت در اتوبان زنجان به تبریز  اشاره کرد و گفت: مبلغ این مصوبه باید در اختیار راهداری تبریز قرار گرفته و اقدام به اصلاح روکش این محور شود تا اینکه مسیر قانونی واگذاری این محور به دولت طی شود.
وی به مصوبه ۴ هزار میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت در دور دوم برای حوزه راه از جمله راه‌آهن اشاره کرد و افزود: از جمله مصارف این مصوبه نصب روشنایی در ۵۰ نقطه از محورهای اصلی و فرعی و اصلاح هشت نقطه حادثه‌خیز از جمله تعریض محورها است.
قزوینیان با بیان اینکه از ۱۰۵ کیلومتر مسیر زنجان به قزوین فقط دو کیلومتر بلوک مفصلی نصب نشده است، ادامه داد: فعالیت شرکت‌های حمل و نقل خصوصی هستند و در این حوزه عرضه و تقاضا نقش ایفا می‌کند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639755

مهمترین اخبار ایران و جهان: