نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 13:33

دو متهم اینترنتی با ۶۰ شاکی کشوری در گلبهار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی گلبهار گفت: دو متهم اینترنتی با ۶۰ شاکی کشوری از ۲۳ استان با تلاش پلیس فتا در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محسن صبری پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار اظهار کرد: در پی شکایت ۶۰ مالباخته مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ۱۲میلیارد ریالی از آنها پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان خبره پلیس فتای (فضای تولید و تبادل اطلاعات) گلبهار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی و انتشار آگهی فروش وام بدون ضامن صورت گرفته است.

سرهنگ صبری پور بیان کرد: متهمان وجوه سرقتی را صرف خرید طلا و پرنده های تزئینی و طیور کرده و اقدام به پول شویی کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلبهار اظهارداشت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی اظهارات تعدادی از شکات و همچنین اقدامات فنی متهمان که یک زن و مرد هستند را در شهرستان گلبهار شناسایی و دستگیر کردند.

پیش از این پلیس فتا درخصوص اقدام مجرمانه سود جویان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس، وام کم بهره و اقلام با کمترین قیمت هشدار داده بود که کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می کنند. هموطنان می‌بایست دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارند فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است اقدام کنند و هرگز فریب‌آگهی‌های دروغین را نخورند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639655

مهمترین اخبار ایران و جهان: