نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 21:33

انگلیس در یکی از بزرگترین رزمایش‌های ناتو شرکت می‌کند

وزیر دفاع انگلیس با هشدار درباره افزایش تهدیدات روسیه علیه ناتو اعلام کرد که انگلیس ۲۰۰۰۰ پرسنل خود را به یکی از بزرگترین رزمایش‌های ناتو اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گرانت شاپس» وزیردفاع انگلیس روز دوشنبه با هشدار به افزایش تهدیدات  روسیه علیه ناتو اعلام کرد که انگلیس ۲۰۰۰۰ پرسنل خود را به یکی از بزرگترین رزمایش‌های ناتو از زمان جنگ سرد به این سو اعزام می‌کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» شاپس گفت، این بزرگترین استقرار نظامی انگلیس در ناتو در چهار دهه گذشته است.

شاپس گفت: «ناتو امروز بزرگ‌تر از همیشه است، اما چالش‌ها نیز بزرگ‌ترهستند.»

وی ادامه داد:«به همین دلیل است که انگلیس مجموع داشته‌های هوایی، زمینی و دریایی خود را به ناتو متعهد کرده است.»

این در حالی است که یک مقام ارشد دولت روسیه اخیرا  گفت که ائتلاف ناتو با استفاده ابزاری از اوکراین در حال جنگ با روسیه است.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه اظهار داشت که ناتو در حال جنگ با روسیه است و از کی‌یف به عنوان ابزار استفاده می‌کند. ولودین گفت، برای همه روشن است که ناتو در حال جنگ با روسیه است.

وی افزود که آمریکا و اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی را به جنگ کشانده و آنها را وادار به شرکت در آن کرده و وعده موفقیت آمیز به کی‌یف را دادند، اما طرح آنها شکست خورده است.

بر اساس این گزارش،  جنگنده‌ها و هواپیماهای نظارتی، پیشرفته‌ترین کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های نیروی دریایی و نیروهای ویژه  انگلیس در این رزمایش حاضر خواهد بود. این رزمایش در اقیانوس اطلس، دریای نروژ و دریای بالتیک برگزار خواهد شد.

وزیر دفاع انگلیس افزود: «دشمنان ما مشغول بازسازی موانع خود هستند، دشمنان قدیمی زنده می‌شوند، خطوط نبرد دوباره ترسیم می‌شوند، تانک‌ها به معنای واقعی کلمه دراوکراین هستند.»

 چندی قبل، وبگاه «ایر فورس» نوشت که جنگنده‌های و هواپیماهای نظامی روسیه در سال ۲۰۲۳ بارها جنگنده‌های ناتو را به چالش کشیدند و آن‌ها را مجبور به ماموریت رهگیری کردند. نیروهای هوایی ناتو بیش از ۳۰۰ بار هواپیماهای نظامی روسیه را در سال ۲۰۲۳ رهگیری کرد. این رهگیری‌ها اکثرا بر فراز دریای بالتیک رخ داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639099

مهمترین اخبار ایران و جهان: